Leek me leuk om een topic te maken waarin we de lastig te herkennen horloges uit films kunnen posten en kunnen proberen te achterhalen welke modellen het zijn. Zullen veelal oudere films worden, omdat tegenwoordig met de product placements het geen geheim meer is om welk horloge het gaat.
Ik trap af met een klassiekertje. Ben altijd al benieuwd geweest welke horloges Al Pacino draagt in The Godfather 1 en 2. Pacino draagt in de meeste films een Rolex, maar het zou me verbazen als die uit The Godfather 1 een Rolex blijkt te zijn. Part 2 zou kunnenâŠ
Ik heb nog een lastige denk ik. Wat draagt Vincent Vega in Pulp Fiction. Tarantino is niet zo van de product placement, dus je kan nergens echt goed zien wat voor horloge het is. Staal, rond en zwarte dial, dat is het zoân beetje. Her en der wordt online verwezen naar een Seiko 5, maar dat geloof ik niet zo, ideeĂ«n?
Het lijkt een domed of boxed glaasje en ik zie oranje of rode accenten op de wijzerplaat. Datum op 3?
Gezien het Vincent Vega character in de film en de vele verwijzingen (diner, oude films en acteurs, rock&roll muziek) naar specifieke periode jaren 50-60 USA vermoed ik iets van een Amerikaans merk uit die jarenâŠwellicht Hamilton?
Eens, Hamilton is waarschijnlijker dan Seiko. Datum zou ook op 6 kunnen zitten zoals bij de intra matic. Zal eens door de jaren 50/60 Hamilton modellen scrollen, misschien dat we een match kunnen maken, thx!