Welk horloge draagt ... hier?

Leek me leuk om een topic te maken waarin we de lastig te herkennen horloges uit films kunnen posten en kunnen proberen te achterhalen welke modellen het zijn. Zullen veelal oudere films worden, omdat tegenwoordig met de product placements het geen geheim meer is om welk horloge het gaat.

Ik trap af met een klassiekertje. Ben altijd al benieuwd geweest welke horloges Al Pacino draagt in The Godfather 1 en 2. Pacino draagt in de meeste films een Rolex, maar het zou me verbazen als die uit The Godfather 1 een Rolex blijkt te zijn. Part 2 zou kunnen

Part 1:

Part 2:
godfather2

Ideeën?

2 likes

Een Cartier in 1?

Zou kunnen, iig goud, rechthoek en Romeinse cijfers.

Als zeer groot liefhebber van zowel Pacino als de Godfather films ben ik toch ook wel erg benieuwd

:+1:

Ps
leuk interview met de man himself en zijn liefde voor horloges :heart_eyes::+1:

3 likes

Ik vraag me af wat Thomas kretschmann draagt in Taeksi Woonjunsa (A taxi driver)
Film is van dit 2017, maar speelt zich af in 1980.

Leuk interview inderdaad, had t al eens gelezen. Part 1 zal rond 1946 zijn btw, de foto uit part 2, 31 dec 1958.

Omega GenĂšve?

1 like

Ik denk ook Omega maar dan de Seamaster day date voor wat betreft Kretschmann.

1 like

Zou ook wel een Rolex Prince rectangular kunnen zijn

1 like

Hier een leuk lijstje van Pacino.
Om nu te zeggen dat hij vaak rolexen draagt?
http://watchesinmovies.info/?s=pacino

1 like

Laten we dan stellen, dat hij zo nu en dan een Rolex draagt in films.

Niet mijn genre film, maar wel grappige scĂšne. Wat levert Steve Martin een nachtje in een motel op?

Die John Candy (de Casio man) is wel moeilijk om aan te zien eigenlijk.
1 like

Piaget Polo 8673

1 like

Netjes! Had ik moeten weten :persevere: Nou ja, de reference vergeef ik mezelf.

1 like

Ik heb nog een lastige denk ik. Wat draagt Vincent Vega in Pulp Fiction. Tarantino is niet zo van de product placement, dus je kan nergens echt goed zien wat voor horloge het is. Staal, rond en zwarte dial, dat is het zo’n beetje. Her en der wordt online verwezen naar een Seiko 5, maar dat geloof ik niet zo, ideeĂ«n?

2 likes

Het lijkt een domed of boxed glaasje en ik zie oranje of rode accenten op de wijzerplaat. Datum op 3?

Gezien het Vincent Vega character in de film en de vele verwijzingen (diner, oude films en acteurs, rock&roll muziek) naar specifieke periode jaren 50-60 USA vermoed ik iets van een Amerikaans merk uit die jaren
wellicht Hamilton?

1 like

Eens, Hamilton is waarschijnlijker dan Seiko. Datum zou ook op 6 kunnen zitten zoals bij de intra matic. Zal eens door de jaren 50/60 Hamilton modellen scrollen, misschien dat we een match kunnen maken, thx!

1 like

Nog een foto geleend van een ander horloge forum waar men er ook niet helemaal uit kwam. Naast de Seiko 5, werden Hamilton en HMT daar geopperd.

1 like

Zou idd een Seiko kunnen zijn
of Orient.

‘So
pretty please with sugar on top
clean the fucking car!’

:laughing:

1 like