Welk horloge droeg je het meest in 2014, en welke het minst?

Toen ik een beetje aan het surfen was op Hodinkee zag ik een berichtje van de redactie met de horloges die zij het afgelopen jaar het meest hadden gedragen. Dat leek me een goed idee voor een topic.

Dus, welk horloge kreeg in 2014 het meeste draagtijd? En welke het minst? Graag ook plaatjes erbij posten!

Bij mij zat de Rolex 116610LV dit jaar absoluut met meeste om mijn pols. Hij zit gewoon als gegoten, en staat overal wel bij.

Het minste droeg ik mijn SKX007. Er zijn horloges die ik nog minder heb gedragen, maar die zijn inmiddels allemaal wel verkocht. De 0p7 is de enige die, ondanks dat hij afgelopen jaren zelden gedragen wordt, nog steeds in mijn collectie is. De lage verkoopwaarde en het feit dat het het horloge was waarmee het allemaal was begonnen houden mij tegen het horloge van de hand te doen. Daarnaast draait de bezel niet meer, en heeft hij behoorlijk wat sporen van gebruik, dus echt geld ervoor krijgen zit er niet in.

Ik heb momenteel college dus plaatjes komen later, maar ik ben ervan overtuigd dat jullie ze wel kennen (tu)

Hier nog even snel de foto’s van de horloges!

Mijn trouwe Citizen,

Explore Bart_Nijsten

Is helaas op dit moment van de band af, dus gaat voorlopig wat minder om de pols :frowning:
ligt nu wat op de vensterbank naar zonlicht te happen.

En het minst mijn blue hero,

Explore Bart_Nijsten

Minste : ( lastige vraag trouwens want ik heb veel ongedragen rommel )

Meeste : ( ook lastig want ik twijfel tussen deze en de andere )

Meest gedragen is zonder twijfel de Paradive

Logisch gevolg is dat deze nauwelijks wrist time heeft gekregen

Er zijn klokjes die ik minder heb gedragen, maar die zijn ondertussen allemaal geflipt.

Deze staat bij mij op nr.1 De Certina DS Action, gewoon omdat hij lekker draagt

daarna deze op nr.2 De Oris Divers date, een echte daybeater, maar iets minder vaak omdat ik er wat zuinig op ben.

En als laatste, hoewel hij ook op nr.2 zou kunnen staan, op nr.3 De Seiko SKX007 met de oysterband van Rob.

Het meest:

Ik had deze Movado high-beat te leen om veel te dragen, lag onterecht stof te happen.
Nu weer goed lopend terug bij de eigenaar. Binnenkort heb ik een eigen vintage sneltikker, dus komt goed :slight_smile:

Het minst:

Een paar weken in de zomer tijdens de WK, maar wel met veel plezier gedragen :smiley:

Ik ben pas afgelopen herfst met iets als een horloge collectie ben begonnen. Dus het is een beetje een vertekend beeld.

In 2014 derhalve verreweg het meest gedragen tot half november de Certina:

Vanaf half november vervolgens de Tissot heel vaak omgehad:

En het minst de Artego (heb ik pas sinds 19 december en het is toch meer een horloge voor de zomer, zeker omdat ik hem op rubber heb gezet)

Het minst:

En het meest deze:

En deze

En deze

Deze

Deze ook op maandag

En deze

Het mini monster, de Apollon en de Certina zijn inmiddels bij een ander baasje.

Het minst gedragen is mijn 1972 Speedmaster, omdat ik hem na de grote beurt in 2013 een beetje wil sparen:

Daardoor vele anderen, maar het meest waarschijnlijk mijn Victorinox Coca Cola watch :slight_smile:

Bij deze gelegenheid iedereen nog de beste wensen!

Ciao, Henk

Het meest eigenlijk m’n “werk” horloge…

Prive…het meeste

Prive…het minste

Het meest deze twee,

en het minst,

groetjes Lenno

Dan is het toch wel deze:)

Werk:

Weekend:

Het meest zakelijk

Het meest prive

Het minst (en deze is dan ook verkocht) deze

Op het werk, (mag geen polshorloge om, iets met voeding).

Privé

Het minst de Waltham, is al een hele tijd bij de horlogemaker in Hengelo, want door ‘metaalmoeheid’ van de lugjes worden deze vervangen door gouden, krijgt ook een beurt en het wachten is al tijden op een onderdeeltje voor deze 100-jarige (in 2014 dan, nu 101):wink:

Meest gedragen.

Automaat
Longines Hydro conquest gedeeld met Oris prodiver titanium.
ook veel polstijd maar pas in mijn bezit de Fortis b42 flieger.
Quartz
Certina blue ribbon 300m. diver.

Minst gedragen.

Automaat
Tissot couturier chrono.
Quartz
Seiko premier big-date

Het meeste zakelijk

Jeroen Hopstaken uploaded this image to

Het meeste prive(weekend)

Het minste van allemaal

Het meeste, vanaf het begin van het jaar,

En vanaf midden van het jaar gaat deze regelmatig om…

Pieter.

Deze heel veel:

Daarnaast veel vintage maar geen enkele echt heel veel, een aantal gewoon helemaal niet…