Een functionele snel verstel sluiting op een metalen band. Ik draag horloges afwisselend op de linker en rechter pols, welke n beetje verschillen in omvang. Dan vind ik t erg fijn dat ie zo makkelijk te verstellen is.
En ja, bij veel leren en synthetische bandjes met gaatjes gaat t ook makkelijk, maar vind de stevigheid v n metalen band fijner.
De beste vind ik momenteel die op m’n Tudor Pelagos. Makkelijk en soepel verstelbaar, de duikersextentie zorgen dat ie ook nog eens om handschoenen tijdens t klussen past, en de adaptieve stand zorgt dat ie altijd stevig om de pols zit.
Voor mij zou ie nog beter zijn als ie ook nog drukknoppen heeft om de sluiting te kunnen openen voor nog meer zekerheid.
Ik zit nog niet zo lang in de horlogeliefhebberij en het houden van een verzameling. Voor mij is het het totaal aanzicht van het horloge en dan denk ik: Ja, heb ik toch een mooi exemplaar om de pols.
De wijzerplaat en wijzers van mijn Delft Watch Works HFLE 2020. Dan denk ik: dit is toch een heel origineel ontwerp en het horloge zit in deze prijsklasse echt goed in elkaar! Echt ontworpen door liefhebbers.
Niet alle horloges in mijn verzameling zijn per se mooi, sommigen zijn best wat grof (Vostok) maar die hebben dan weer iets anders qua uitstraling en ook het ontwerp verhaal erachter.
En bij mijn Casio Duro (Kermit) denk ik: hoe kunnen ze voor voor zo weinig geld zo’n degelijke duiker maken met zo’n uitstraling!