Welk horloge-element geniet je nou van??

Er zitten hier heel veel gepassioneerde horloge-liefhebbers. Maar van welk specifiek element van het horloge geniet je nou eigenlijk van?

Ik heb bijvoorbeeld als ik mijn Rolex 114060 smorgens pak, dat ik de solide schakels en stevige kast ervaar! Dat vind ik echt een heel mooi moment! :grin:

10 likes

Een brush op de lugs, liefst wanneer ik in de auto met een lichte dag zonder dat de zon de wolken doorbreekt schuin op m’n horloge kijk.

4 likes

een mooi strakke gelijkmatige brush is ook echt puur genieten voor mij.

2 likes

De diepte van mijn blauwe GS dial bij bepaalde lichtval in de auto…lastig te omschrijven :joy:

1 like

Een functionele snel verstel sluiting op een metalen band. Ik draag horloges afwisselend op de linker en rechter pols, welke n beetje verschillen in omvang. Dan vind ik t erg fijn dat ie zo makkelijk te verstellen is.
En ja, bij veel leren en synthetische bandjes met gaatjes gaat t ook makkelijk, maar vind de stevigheid v n metalen band fijner.

De beste vind ik momenteel die op m’n Tudor Pelagos. Makkelijk en soepel verstelbaar, de duikersextentie zorgen dat ie ook nog eens om handschoenen tijdens t klussen past, en de adaptieve stand zorgt dat ie altijd stevig om de pols zit.
Voor mij zou ie nog beter zijn als ie ook nog drukknoppen heeft om de sluiting te kunnen openen voor nog meer zekerheid.

1 like

Van de structuur / reliëf op de wijzerplaat.
Lamellen / waffel en andere structuren. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Verder open skeleton wijzers.

1 like

Ik zit nog niet zo lang in de horlogeliefhebberij en het houden van een verzameling. Voor mij is het het totaal aanzicht van het horloge en dan denk ik: Ja, heb ik toch een mooi exemplaar om de pols.

3 likes

De wijzerplaat en wijzers van mijn Delft Watch Works HFLE 2020. Dan denk ik: dit is toch een heel origineel ontwerp en het horloge zit in deze prijsklasse echt goed in elkaar! Echt ontworpen door liefhebbers.

6 likes

Ook op de wenslijstje. :+1:
( Nummer 59 )

1 like

Niet alle horloges in mijn verzameling zijn per se mooi, sommigen zijn best wat grof (Vostok) maar die hebben dan weer iets anders qua uitstraling en ook het ontwerp verhaal erachter.

En bij mijn Casio Duro (Kermit) denk ik: hoe kunnen ze voor voor zo weinig geld zo’n degelijke duiker maken met zo’n uitstraling!

3 likes

Gelijk even opgezocht :grimacing:

Ga ik vast ook nog een keer roepen! Maar nu nog niet, met slechts een 2 piece collection, soon to be 3. :sweat_smile:

1 like

De sunburst op een blauwe Longines wijzerplaat

4 likes

Ik vind skeleton echt nice… kan er blijven naar kijken :heart_eyes:

1 like

Da’s hier per horloge verschillend, want een veelzijdige verzameling. :grin:

1 like

het handmatig opwinden van een Grand Seiko Spring Drive: dat geluidje :star_struck:

4 likes

Dat kroontje op de plaat waardoor ik weet dat ik succesvol ben! :smirk:

3 likes

Opgelegde indices kan ik waarderen in een horloge, alles met geprint spul is zo weer weg bij mij.

8 likes

Inderdaad, opgelegd is zoveel mooier dan geprint :heart_eyes:

5 likes

Als het maar een Duiker is.

leuke vraag!

Heel lang zou mijn antwoord zijn geweest: de wijzerplaat i.c.m. mooi verkleurde lumeplots (ik hou van vintage :slight_smile:)

tegenwoordig merk ik dat ik steeds meer waardering krijg voor oude kasten die hun vorm nog heel mooi hebben (niet of bijna-niet gepolijst).

Als ik naar een 65 jaar oude kast kijk met scherpe randen en originele bevels dan wordt ik helemaal blij!

1 like