Welk horloge-element geniet je nou van??

Je hebt pech omdat je de allermooiste reeds gevonden hebt.
Geen zoektocht meer nodig.
100% genieten

5 likes

Leuk topic!
Ik kan enorm genieten van het mechanische gevoel, die lichte tik die je in je vingertop voelt, als je de chronograaf activeert, pauzeert en reset. Je ervaart dan echt de techniek van de chronograaf functie.

3 likes

Ik heb dat met de zijkant van een horloge… en van zo een zijkant wordt ik best blij.

1 like

Deze plaat…

11 likes

Ik hoop op het glas…

Ik hou hier van :heart_eyes:

3 likes

Precies dat gevoel is het voor mij ook!
9 van de tien keer kijk ik alleen maar om te genieten en nieteens voor de tijd​:ok_hand::sweat_smile:

1 like

‘Feel’ oftewel emotie voor mij🙂

Gewoon de ziel van deze oude rakkers. De kwaliteit van het geheel. De historie, oorsprong en het basale van de vormen. De inwendige bolling van het glas, de afwerking van de wijzerplaat en de wijzers. Tegenwoordig kan dat bijna niet meer. Check eens hoe de wijzerplaat is opgebouwd van de zwarte met lume gevulde indices. Wie kan dat nog, en neemt de moeite om zo veel stappen te nemen om een wijzerplaat te maken. De indices zitten in het lak. Niet er op, maar steken er wel uit.

Jammer dat ze zo onbekend zijn bij de massa. JDM modellen. De jongste is trouwens van 1968.

6 likes

Ik houd van wijzerplaten die leven. Ik vind het altijd mooi als bijvoorbeeld de kleuren in verschillende soorten licht weer heel anders lijken. Ik vind het leuk om daar dan een beetje mee te spelen.

Een goed voorbeeld is mijn Seamaster 300. Die geeft allerlei verschillende tinten blauw.

Of mijn Grand Seiko SBGA413 die soms grijs en soms weer wat meer subtiel roze lijkt.

7 likes

Opgelegde indices op #1

Anti-reflectieve coating onder de juiste hoek op #2

3 likes

Eenvoud.

1 like

Dat ik mijn stilstaande handopwinder de schuld kan geven als ik te lang in de kroeg ben blijven hangen.

Opgelegde indices. Prachtig ontspiegeld saffierglas. Mooie glinstering van goed gebrushte banden. Kan van zoveel genieten :grin::+1:

-lekkere tanden in de bezel
-saffierglas (liefst bol maar nu niet het geval)
@Pandemo o ja, en lume :sunglasses:

LUME :drooling_face:

1 like

Het zachte getik van een mechanisch horloge.

Robuustheid,robuustheid,robuustheid

1 like

Van het koop element geniet ik ook heel hard :wink:

1 like

De jacht