Maar Dreski, serieus, ik ben wel benieuwd of jij
een horloge hebt wat nooit weggaat.
Ik vind al mijn horloges geweldig, en heb aan
allemaal herrineringen, maar als het moet gaan ze
allemaal weg. (nog) geen uitzondering
Die heb ik echt wel hoor en meer dan jullie denken.
Deze. Is een kado van mijn Opa aan mijn vader…
Deze was ik meteen verliefd op en heb ik dik 15 jaar.
De Tag Heuer was mijn eerste “dure” horloge. Ook al een kleine 20 jaar oud tesamen met een Certina uit dezelfde tijd. Voor nu een kleine kastmaat maar de plaat is geweldig mooi blauw.
De Hamilton Jazzmaster. Ik was verliefd op het model en driftig aan het sparen toen ik hem in één avond won met een pokertoernooitje van 3 dollar. Die is gewoon te mooi.
Mijn trouwhorloge en de Velatura zijn ook blijvers…
Ik win nooi iets, maar deze heb ik echt gewonnen! Het was de hoofdprijs bij een inzameling voor een kinderdorp in Afrika, dat gesponsord werd door het Duitse Rolex forum. Hier staat het verhaal:
Deze gaat niet weg, want het was mijn eerste horloge en ik ben nog steeds gek van alle functies die erop zitten. Het was toen een hele grote aanschaf. Het loopt nogsteeds, op dezelfde batterij van 10 jaar geleden… :
Welk horloge nooit meer weggaat? De Speedmaster, omdat ik dit het ultieme horloge vind. En mijn Enicar Sherpa, omdat dit mijn eerste serieuze vintage was en ik nog altijd 'n beetje verliefd ben op die fraaie blauwe wijzerplaat.
Leuk topic, en-passant komen er hele persoonlijke verhalen voorbij, dat is ook wat deze tic zo leuk maakt. Volg het forum nu al een half jaar en verbaas me nog steeds dat ik het zo leuk vind.
Feitelijk kan ik van geen van mijn horloges afscheid nemen, omdat ik er gewoon een persoonlijke binding mee heb. Zelfs al draag ik ze bijna niet, dan nog mogen ze blijven, maar met het mes op de keel:
En wel hierom: mijn eerste mechanische uurwerk. Verder, in mijn ogen, tijdloos.
En omdat ik hem zo mooi vind: