Ik vind hem best te doen hoor.
De Edox heb ik ruim anderhalf jaar;
De titanium Citizen heb ik zo’n twee jaar;
De Citizen Altichron krijg ik voor m’n verjaardag.
Deze drie hoef ik niet eerst drie jaar in bezit te hebben om te kunnen stellen dat dit blijverts zijn. Dat weet ik namelijk nu al; het zijn blijverts.![]()
Dit horloge gaat nooit weg.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat heb ik dit van mijn nonkel broeder gekregen voor mijn plechtige communie, dus bijna 40 jaar geleden. Kan ook iets daarvoor geweest zijn
Ik denk dat hij deze zelf toen gekregen heeft van een familielid daar hij als trapistenbroeder een gelofte van armoede had afgelegd. Hij is ingetreden na zijn tijd als soldaat in WWII, daarvoor was hij een diamantslijper. Hij heeft nooit meer de gronden vd abdij verlaten. Hij is daar ook gestorven en begraven
.
In dit topic moet dat wel.
Bovendien: Ook horloges die ik jaren langer dan drie jaar had hebben het veld geruimd, dus zelfs dat is geen garantie. Maar een horloge wat je nog niet hebt en een horloge wat nog in de honeymoon fase zit… Tja, sorry man, die doen niet mee.
Kortom: Over een jaar mag je de Citizen posten als je 'm nog hebt, over anderhalf jaar de Edox, en het verjaardagscadeau ligt heel, heel ver in de toekomst.
Ik kan eindelijk eens meedoen in dit topic ![]()
Ik heb een aantal horloges inmiddels in omloop gehad, maar de SKX171 is sinds januari 2021 in bezit gekomen en niet meer weg gegaan.
Kijk! Mooi man. Zo hoort het. Bovendien is een 171 cool.
Deze twee rakkers gaan al een poos mee, de MAEN is origineel vanuit een kickstarter, ruim 8 jaar geleden (gateway). De Sinn kwam ongeveer twee jaar daarna toen ik voor mijn gevoel echt geld ging uitgeven aan horloges.
Met de Sinn echt direct fan geworden van het merk, dit model is uit 2002 maar ziet er nog ongelofelijk netjes uit. paar maanden terug het glaasje laten polijsten (externe AR coating) glanst weer als nieuw.
Alles is mooi aan dit horloge.
Dankjewel! ![]()
Zeker de helft van de collectie is er al meer dan 3 jaar.
Ga ze niet allemaal hier posten , hou het bij mijn eerste horloge ooit.
7 jaar geleden gekocht en nog steeds een dikke win.
Update sinds Feb dit jaar, dus 10 maanden verder.
Vier horloges extra hebben de status “blijvers” (minstens drie jaar in bezit) bereikt.
De collage linksboven was de situatie van Februari. Toegevoegd een Respirator, twee keer Respirator X en een Defy (ana-digi).
Alle afgebeelde horloges worden nog regelmatig gedragen…
Ook hier een update. Er is veel veranderd sinds vorig jaar. Toch zijn er ook stabiele factoren.
De Nomos Ahoi bijvoorbeeld. Inmiddels al meer dan acht jaar in bezit, en nog steeds een übercool horloge. Hij moet een keer voor een beurtje naar Berlijn, maar de waterdichtheid test nog prima en hij loopt goed.
De Mühle Glashütte Teutonia II. Die zit nog steeds op de wip, eerlijk gezegd, want hij is erg groot. Ik had 'm laatst weer een keer om, en hij is wel mooi, maar het is gewoon m’n stijl niet meer. Maar vooralsnog blijft hij als rariteit in de kist zitten. Al meer dan negen jaar in bezit.
De Seiko quarz chronograaf die ik al sinds 2007 heb is ook nog van de partij. Ik draag 'm, net als de Mühle, heel erg sporadisch, want ook dit is m’n stijl niet meer. Wel is het één van de meest comfortabele horloges die ik heb.
Sinds Oktober 2021 in bezit, dus ruim vier jaar al weer, de Serica 5303 van de eerste generatie. Deze heeft nog het wat brakkere uurwerk, maar wel de rode onderzeeër op de plaat. Erg fijn horloge, Jerome ook een aardige vent. Hij lag ook een tijd op de wip, maar blijkt sticky.
Dan, sinds November 2021 in bezit, is daar de King Seiko SJE083 limited met de KSK kast. Prachtig ding.
In Juli 2022 wist ik de hand te leggen op mijn SJE085, de limited Alpinist 1959 uitgave met hetzelfde 6L uurwerk als de KSK. Deze is zo mogelijk fijner, want ook iets kleiner maar wel uiterst capabel: Goed waterdicht, goed uurwerk, goeie lume, en fantastisch glas.
Zowel de KSK als de Alpinist zijn toppers, wat mij betreft het summum van de Seiko horloges die ik ooit heb gehad, Grand Seiko even uitgezonderd, al komen ze daar ook aardig mee. De één zal zeggen “dure Seiko”, maar de ander (ik, dus) roept dat ze het geld dubbel en dwars waard zijn.
Enfin, in Oktober 2022 kochten mijn vrouw en ik ieder een Cartier. Voor haar de tank, voor mij de Santos. Die Santos mag hier dus tegenwoordig ook mee doen. Erg fijn en robuust horloge, deze Battlescar Galactica. Super comfortabel ook.
Tot slot is daar de Yema Superman heritage. Deze kwam in Juni 2022, maar wordt hier als laatste genoemd omdat hij een half jaartje bij @Hotseflots logeerde. Dit is het enige horloge wat ik terug heb gekocht waar ik ook onverdeeld blij ben met de terugkoop. Zo charmant, zo comfortabel. Fijn hoor.
Over drie maanden mag de SGBW231 hier ook mee doen, maar voor nu is dit de kern.
Welke hebben het veld dan geruimd?
- Seiko Presage limited met emaille wijzerplaat wegens te groot en nooit dragen
- The Citizen Ibuki limited wegens moeilijke kleur en GS op het oog
- De Hanhart 417 ES Flyback, wegens toch te groot en dik en te sportief
De verzameling als geheel wordt steeds dressier.
Mooi verzorgde foto’s, zoals altijd.
De Serica is schitterend!