Hoi mede forumleden.
Ik zat net met genoegen het topic van @TagEd te lezen.
Wat is je meestgedragen horloge van 2022, en ik dacht, dat valt nog niet zo mee, om er daar eentje voor aan te wijzen.
Wat ik ook dacht,
het is wel een stuk gemakkelijker om er enkele te benoemen die je veel te weinig hebt gedragen. En daar zou ik nou ook wel eens wat voorbeelden van willen zien.
Natuurlijk trap ik af met enkele schandalig verwaarloosde schoonheden.
Eerst en vooral m’n AirKing.
In het voorjaar door Koen volledig geserviced, en naderhand veel te weinig om de pols, Gelegenheden genoeg gehad om haar te dragen maar er was er bijna altijd wel een die net iets beter paste.
Ook het eerste horloge wat ik kocht nadat ik HF ontdekte bleef eigenlijk veel te vaak in de kist .
Een supermakkelijke grab and Go quartz, maar ook daar weer, er zijn teveel anderen.
De volgende de vind ik misschien wel het meest jammer van allemaal.
Afgelopen zomer gekocht, superblij mee en nog geen 10 keer gedragen. En waarom niet? Die het weet mag het zeggen.
En mijn geliefde frog.
Gekocht als de ultieme zomerklatser, komt daar voor de zomer goed en wel begonnen is een Vostok in net zo geel ,en tot overmaat van de pret, ook nog een in knalrood langs.
En dan wordt de frog toch veel te vaak gepasseerd.
Foto is van 7 januari, was de laatste keer dat ik 'm heb omgehad.
Terwijl ik dit wel een lekker makkelijk horloge vind. Echte grab & go of klusklok, straks eens kijken of er nog prik inzit …
Weet je, dit horloge heeft gewoon zoveel mee: ziet er leuk uit, robuust, comfortabel, goed waterdicht, loopt super nauwkeurig en 9 maanden PR!!! En toch, zoveel concurrentie…
Zeker! Even in de vensterbank en hoppa, 't loopt weer.
Maar, net even gekeken en tot mijn verbazing zit 'ie na 8 maanden in het donker nog helemaal vol. Dat ding heeft ook een soort van sluimerstand dacht ik.
Ach er zijn mensen met albums vol postzegels die ze nooit opplakken.
Albums vol munten die ze nooit uitgeven.
Vaasjes vol theelepeltjes waar nooit mee geroerd wordt.
Whats the difference?
Deze mooiert, iets meer dan een jaar geleden gekocht en pak toch steeds naar andere horloges.
Geen idee waarom, want als ik hem om heb, vind ik hem nog steeds top.
Deze twee. De blauwe mag weg en ligt dus alweer een hele tijd in de kast. Af en toch even checken of hij braaf door tikt, maar verder niks.
De Boldr heeft na een weekje in de zomervakantie weinig actie meer gezien. Mooie maat en erg geschikt als klusser. Helaas is dat plekje al bezet en ben ik ook al voorzien van een chrono. Dus die ligt ook te verstoffen in de kast.
Ja, emotionele waarde, das weer een heel ander verhaal. Als onderstaande 4 keer per jaar uit de doos komt dan is het veel.
En als ik deze draag zou ik het liefst motorhandschoenen dragen zodat er absoluut nix mee kan gebeuren.
Want, mijn vaders horloge geweest, en door Koen weer in absolute nieuwstaat gebracht, dus dit is wel mijn allerdierbaarste.