Welk horloge heeft de meest legendarische geschiedenis

1 like

Ik moest ook meteen hier aan denken :rofl:

Eerder: Aan de bron liggen van de kwartscrisis. :grinning:

1 like

4 likes

Screenshot_20260625_122501_Chrome

No contest denk ik.

6 likes

Nou heb je effe?
Want er zijn zo ontzettend veel horloges met een prachtige geschiedenis dat ik daar onmogelijk uit kan kiezen.

Longines Lindbergh Hour Angle. Gemaakt door de eerste piloot die een eenmans transatlantische vlucht ondernam.

Omega Speedmaster. Ben je weleens een Omega boetiek binnengelopen en te weten gekomen dat het. het eerste horloge op de maan was?

Blancpain Fifthy Fathoms. Eerst gemaakte duikertje.

Cartier Santos. Eerste pilots watch.

Doxa Sub 300. Het horloge dat Jacques Cousteau droeg.

Hamilton Khaki Murph. Het horloge dat pas in productie ging na massale vraag van fans die de film Interstellar zagen.

Hamilton Ventura. Het eerste electrische horloge.

Rolex Explorer. Het horloge dat sir Edmund Hillary naar de top van de Everest droeg.

Echt, ik kan zo nog wel effe een tijd doorratelen. Is de ene prestatie groter dan de andere? Wellicht? Maar er zijn zo ontzettend veel gave markeringen in de tijd door een waaier van verschillende merken en hun horloges dat bovenstaand nog niet eens het tipje van de ijsberg is.
Iedere keer leer ik weer bij over modellen en hun historie en dat maakt de hobby voor mij ook echt een genot. Tevens onmogelijk om te kiezen welk dus het meest legendarisch is.

1 like

Al meerdere keren genoemd, en ik moet me daar bij aansluiten. Het eerste horloge dat onze aardse geschiedenis heeft overtroffen…
18-03-NUVO-Magazine-Autumn-2015-chronicle-omega_page_2_image_0002-684x496

Fun fact:

The watches underwent a series of tests by NASA—the most rigorous trials endured in the history of horology. The watches were subjected to high temperatures ranging from 71°C to 93°C, over a two-day period, after which they were frozen at -18°C; they were given a rapid succession 15-cycle test where they were heated to 71°C for 45 minutes and then immediately cooled to -18°C for 45 minutes; they spent 240 hours in a relative-humidity atmosphere of 93 per cent and 48 hours in an atmosphere of highly corrosive 100 per cent oxygen; they endured noise levels reaching 130 decibels; they were placed in a vacuum chamber heated to 93°C; they were vibrated for three 30-minute cycles with average accelerations of 8.8 g-force per impulse; they endured shock tests of 40 g-force shocks in six different directions. In the end, the Omega Speedmaster was the sole survivor.

1 like

De tank natuurlijk.

2 likes