Is ook een best aardige uitvinding
De GS SBGV245. Op papier een enorme toolwatch, maar het polijsten in combinatie met de zachtheid van het materiaal maakten het totaal onbruikbaar voor dat doel. Van de hand gedaan en nu in het bezit van een horloge wat er aan doet denken.
Vijfde van de prijs, maar ik vermoed dat het staal harder is. Hoe dan ook een horloge wat me positief verrast heeft.
In volle Snowflake-hype toch maar 'ns naar dit horloge gaan kijken. Je moet wat als je logeert in de buurt van Seiko boetiek. Heel het internet stond vol lovende reviews, over the top recensies van de pracht en praal van dit pareltje van de horlogerie. En toen ik 'm aan de pols had had ik instant een ‘oh, is het dit maar?’-gevoel. Ik heb dat trouwens met wel meer Grand Seiko horloges.
Nog eentje. Deze wou ik ZO GRAAG fantastisch vinden. Een sympathiek merk, indrukwekkende spes, een redelijk eigen smoel. En qua prijs: te doen. Maar in 't echt vond ik de wijzerplaat op goedkoop wit plastic lijken. Er bleef niks over van mijn ideaalbeeld. En toch blijf ik nu nog steeds regelmatig naar dat horloge kijken. Tegen beter weten in.
De Seiko SPB143j1. Voelt solide aan en heeft nette afwerking. Maar het uurwerk voelt aan als een ‘premium’ NH35 en in het echt is het een dodelijk saai horloge om te zien.
Bij aankoop van mijn GrandSeiko quartz met champagnedial, heb ik de blue snowflake van de verkoper kunnen passen en bekijken.
Ik werd er niet opgewonden van. Not my cup of tea.
Ik heb dat bij alle recente Seiko’s
De hype is meestal indrukwekkender dan het horloge.
Dit vind ik echt een fantastisch ding.
Zo een beetje 100 Seikos
M’n Seadweller 16600. T flinter dunne streepje luminova op de minuten wijzer is voor mij amper zichtbaar in t donker. Dat was n flinke domper
Iets vergelijkbaars geldt voor mn Bond back in black SMP300. De normale vind ik in t donker prima af te lezen. Maar t zwart goud lijkt de blauwe lume op te slokken ofzo. Ik moet veel moeite doen om de tijd nog af te kunnen lezen. Vooral doordat bij de vergrote wijzers, t driehoekje vd minutenwijzer over de index valt. Op zo n moment is de minutenwijzer voor mij in t donker zo goed als onvindbaar.
Bij de oude versie (met de oude korte wijzers) en de nieuwere met opgelegde indexen en golfjes, allebei met rhodium en groene lume had ik dat probleem niet. Dus dit probleem niet verwacht bij deze zwart gouden bond.
Heten ze allebei glidelock? Want ze zien er kwa ontwerp wel anders uit.
Ik zit nu te huilen in bed weet je dat
Hahahahaha geweldig!!! Owwww wat zullen de Rolex fanboys nu denken??
in eerste instantie vond ik de seamaster kwa kleuren super mooi maar hoe langer ik er naar keek des te meer kreeg ik de indruk dat (voor mij) Omega net teveel hun best gedaan heeft om alles wat kan ook toe te passen
Uhm, niks eigenlijk?
Ik ben best een rolex fanboy… maar de hulk is m ook niet voor mij.
Eehh zorgelijk…
Precies wat mij tegenvalt, de eerste foto van Omega gaf de indruk van het lichte blauw wat ik heel mooi vond. De foto’s van het horloge in het wild met of een donkere bezel of wijzers vind ik minder.
Wat voor uurwerken van Invicta dan?