Welk horloge is dit? Erfstuk

Hallo,

Heeft er iemand een idee om welk horloge het gaat.
Op de achterkant staat een soort van kroon. Ook staat er: 14k 0,585.

Het is een erfstuk dus het kan ook gaan om een vintage horloge.

Alvast bedankt,

Rob

1 like

Zo te zien een 14k gouden horloge zonder veel extra waarde boven de goudprijs. Geen merkjes, geen serienummers, niks. Je kan hem openmaken maar ik betwijfel of je daar veel wijzer van gaat worden.

3 likes

Zie ik daar nou een lik verf op de dop? En de kast geverfd op de kast aan de achterkant? Lijkt wel eerder verguld. Maar goed kan ook vertekend zijn.

Zou toch graag eerst even het uurwerk zien, voordat er een goede uitspraak over de waarde wordt gedaan.

2 likes

Zonder enige markering waar dan ook? Denk je echt dat er ook maar een minuscule kans is dat hier een hoogwaardig uurwerk in ligt?

Vertel me alsjeblieft dat je een grapje maakt.

Die kroon duidt er op dat het horloge in Duitsland is gefabriceerd. Aan de wijzers te zien waarschijnlijk jaren zeventig of later. Het kan iets compleet Duits zijn zoals een Junghans of een Dugena. Of iets dat een juwelier heeft samengesteld. De waarde is de materiaalwaarde.

5 likes

Fout Robert, Goud = Geld

2 likes

Hoveel gram denk je?

Breng hem naar de goudboer om de hoek; rossen ze het uurwerk er uit en het glas, afwegen, cashen.

Maar bij een erfstuk zou ik zelf iets minder inhalig zijn. It’s up to you. Paar honderd euro op een mooie dag. 14K is laagkaraats hoor.

Bovendien zijn we hier geen taxateurs. :man_shrugging:

3 likes

Reken op 5-8 gram.

Ik heb ooit een dergelijk horloge bij een lotje gehad, daar zat een PUW uurwerkje in. Niet verkeerd, maar zeker ook geen haute horlogerie.

Dat horloge is in stukken gegaan. Goud naar de sloper, het uurwerkje heb ik bewaard; een oud horloge van mijn grootvader heeft hetzelfde uurwerk, dus ik heb een donor erbij.

Uit mijn geheugen was dat een gram of 5 aan goud.
Net nagekeken, hele lotje aan sloopgoud toen was 43 gram dat ik heb weggebracht. Niet gespecificeerd.
Het horloge was maar een klein deeltje ervan.

1 like

Tis niet veel gewicht, maar bovenstaand horloge is tenzij je er emotionele waarde aan hecht ook niet echt de moeite.

1 like