Welk horloge is dit?

hallo allemaal, ik heb dit horloge van mijn opa gekregen. Zou iemand mij kunnen vertellen welk type dit is? Het werkt niet, ik denk zelf dat er een nieuwe batarij in moet. Maar er zit wel een vlek bij de 3uur, zou dat ook de reden kunnen zij waarom hij niet meer werkt? Mijn laatste vraag, weet iemand een goede zaak (eindhoven en omstreeken) waar ik het kan laten maken?

mvg zori

3 likes

Met een nieuwe batterij loopt ie weer als een kievit! :sunglasses:

1 like

Dat is zeker geen zekerheidje bij zo’n oude quartz. De plek van de vlek zou bijvoorbeeld inderdaad kunnen komen door de lekage van de batterij of kroon.

4 likes

Ik vind 'm wel wat hebben.

Gewoon eerst een nieuwe batterij in (laten) zetten. 9 van de 10 keer. Sorry. Uit ervaring moet ik zeggen 6 van de 10 keer loopt ie dan inderdaad weer als vanouds. Mocht het horloge dan niet lopen dan moet je de reparatiekosten van deze quartz in overweging nemen tegenover de emotionele waarde.

1 like

daarnaast is het een erg leuke citizen. Ik hoop niet dat het glas teveel is beschadigd. Daar vind je denk ik geen tweede van.

Idd vaak op een nieuwe batterij doet ie het.
Als ie gelekt heeft ziet de juwelier het wel meteen en zal dit ook melden.
Het glas zou je altijd kunnen laten maken bij bijv. Alma dan krijg je een op maat gemaakt glas terug.
Mocht het uurwerk door lekkage van de batterij of wat het niet meer doen dan kun je kijken of het uurwerk nog te bestellen is.
Mijn idee is het beste om meteen naar een horlogemaker te gaan en daar een batterij erin te laten zetten en het uurwerk te checken.

Gr,

1 like

Dit is een leuke CRYSTON quartz Citizen. Ik hoop voor je dat de juwelier hem weer aan de praat krijgt want zoals hierboven al gezegd, lekkende batterijen kunnen de electronica vernielen.

Het serienummer 8040275 wijst er op dat hij uit april 1988 is. Eerste positie is het jaar (8) volgende 2 posities de maand (04). De rest is productie volgorde nummer.

Duimen maar!

1 like