Sowieso quartz
Dan ga je in een eindeloze hoeveelheid plakmerk en kermis quartz horloges uit Azië moeten doorspitten. Geen idee ook waar je afbeeldingen van dat soort dingen zou kunnen vinden überhaupt. Ben bang dat dit een dead end gaat zijn.
Edit: of dinsdag even naar de markt en daar vragen ![]()
Het zal wel iets zoals dit wezen, maar die lugs zijn niet hetzelfde. Maar het zoeken naar chinese plakmerken zal inderdaad een lange zoektocht worden. Alsnog hoop ik wel dat je het zal vinden!
Ik ben het hiermee eens, maar vanuit een ander perspectief: als het niet lukt om het exacte horloge te vinden, staan er in dit draadje een aantal hele leuke suggesties die er sterk op lijken. Ik denk dat jouw kennis dat ook wel zal herkennen. Dan is het vooral een leuk cadeau in de spirit van opa’s horloge.
Ik wil je niet afkraken maar dat lijkt er toch helemaal nergens op?
Haha nee weet ik ook wel, maar ik moest er toch aan denken. Duidelijk afleesbaar, quartz, goedkoop, van een oud mannetje geweest. Bovendien een hartstikke leuk horloge.
En dan bedoel ik deze als alternatief, omdat we voorlopig het origineel toch niet kunnen vinden.
Je slaat nu een narratief in die ik totaal niet kan volgen, zo kan ik nog wel 20 horloges voorstellen.
Ik denk overigens wel dat het een automaat is, die tekst onderin is te lang voor het woord quartz. Dus ik denk dat daar automaat staat. Of automatic.
of water resistant, of 30 meters, of swiss made. Oké, die laatste waarschijnlijk niet, maar je begrijpt m’n punt.
Wat de zoektocht betreft; ook al achterhaal je welk merk en of model het was, dan nog is de kans zo goed als 0 dat je er eentje kunt vinden ergens. Precies dezelfde wordt echt niet meer geproduceerd en dit soort horloges blijft ook niet bewaard meestal. Zodra dat dunne laagje goud af begint te slijten verdwijnen ze meestal in een la en eindigen ze in de prullenbak of best case bij een kringloop.
Ik zou het verder wat breder trekken dan zoeken naar dit zelfde model. Ik zou in plaats daarvan samen als moeder en zoon een horloge gaan uitzoeken ergens. Het gevoel van het oude horloge haal je niet terug, maar je kunt wel nieuwe herinneringen maken. ![]()
For what it’s worth; ik vermoed dat het gewoon een model van Q&Q is wat toen werd verkocht en nu niet meer.
De topicstarter heeft een goede clickbait gemaakt, een vage foto en raden maar. Trustlevel 2 en dan zo iets vaags posten
Hartelijk dank voor de reacties allemaal! Wegens een onverwachte operatie ben ik afgelopen week wat inactief geweest hier. Denk dat de conclusie is dat het inderdaad om Chinees plakwerk gaat.
denk om je bloeddruk!