Welk horloge is dit??

Een kennis van mij is recent een horloge van zijn overleden opa verloren en zijn moeder wil nu graag als verassing voor hem hetzelfde model aanschaffen.

Wie weet welk horloge dit is?

Alvast bedankt!

1 like

Oei, dat gaat niet evident zijn. Even geknipt en contrast bijgewerkt.

Heel herkenbare kast en band, dus wie weet…

Ff die vage foto van je in Google lens geplakt.
Dit kon het wel eens wezen.

1 like

Nee, andere band, kast, datumvenster, logo, crown guards.

Eej aaj is waardeloos voor dit soort dingen.

@Phil3 : wanneer is die foto ongeveer genomen?

Dat logo is compact genoeg dat het de 5 van Seiko zou kunnen zijn. Formaat zou alvast in die lijn liggen. @koekoek, zegt die kast jou iets?

Da’s verschrikkelijk klote. Kan ervan meespreken. Maar of zo’n ander exemplaar van die soort dan soelaas zou brengen… de connectie is met de geschiedenis ervan, niet het design. Maar goed, dat ben ik. :smile:

2 likes

Misschien wat kenmerken opsommen waar op gezocht kan worden:

• bi-color
  • 2/3 wijzers
  • gele/vergeelde wijzerplaat
  • no-date
  • fancy lugs
  • schakelband
  • arabische cijfers

Verder diameter? Wat schatten we? Rond de 36mm? En was het quartz? Bouwjaar? Jaren 80?

ik moet denken aan een Q&Q watch… :thinking:

in deze stijl:

Q&Q, kan haast niet anders

Ik zou zoeken naar horloges met dit type lugs uit de jaren 70/80. Dat is het meest onderscheidende kenmerk volgens mij

Orient of Lorus?

Denk ook Q&Q omdat de naam vrij kort lijkt.

Deze lijkt erop (heeft wel datum/dag) maar misschien kom je hier verder mee;

https://www.ebay.com/itm/335581187637

Zoeken met Q&Q two tone o.i.d. en wie weet.

Die lugs… ze lopen iig niet naadloos vloeiend over in de kast. Zit een knikje in. Tussenlinks van de band hebben een werkje: breed, dun, dun, breed.

Merknaam is kort: Lip?

Een LIP R25 zat ik ook aan te denken. Ik heb een soortgelijke. Die lugs zie je niet op iedere R25.

Hier eentje met dezelfde kastvorm (voor alle mensen die denken dat dit iets moderners is)

1 like

Lijkt er qua vorm een stuk meer op dan het hiervoor genoemde. Echter toen de reflecties langs de kast vermoeden dat het geen scherpe randen heeft. Mede hierdoor, de bi-color kleurstelling en de gelijke kleuren van de wijzers denk ik zelf dat het hier om een halverwege jaren '90 / begin 2000 model gaat.

Kan ook inderdaad. Ik krijg ook een beetje Seiko / Credor vibes van dit dit plaatje…

Iets in deze richting. Lugs komen aardig in de buurt al