Welk horloge is het meest vertegenwoordigd?

Afhankelijk hoe actief je deelneemt denk ik, maar ja ik ben geen moderator.

Computer says no :laughing:

Maareh, krijgen we nog een mooie dataset met grafiekje enzo? Zat er nog een échte klapper bij? Überhaupt iets mechanisch?

1 like

Ik kan alleen zeggen dat in mijn nederige collectie Seiko het meest vertegenwoordigd is. En ik ben niet eens een echte Seiko fanaat.

De kurk waar bijna het hele horlogeforum op drijft….

Vostok

1 like

image
Hans Hirsch te Villach. Model Sky Pilot.
Heb zelf de beige uitvoering (zie foto trio) en een model wat een kleine kopie is van het B-uhr model (Beobachtungs Uhr WWII Dld). Vlgns mij allen nette Miyota uurwerkjes. Draag ze dagelijks.
image

2 likes

Citizen dames horloge ziet er netjes uit !
Voor de rest ehhh …

Eindelijk een buiten beentje inderdaad zit deze er tussen.

Inderdaad is seiko de grote winnaar en met overmacht moet ik zeggen. Casio een enkele citizen en verders nog vele merken waar er een paar van zijn vertegenwoordigd. Een paar leuke oldtimers en Russen. Gewoon allemaal echte dagelijkse draag horloges.
Bij deze een paar overzicht foto’s.

1 like

Sellita SW 200 :grinning:

Dankje dudok ik had er nog nooit van gehoord.

Die Casio Edifice ziet er nog best uit.

Ja die is niet slecht.

Vond hem zelf ook wel grappig

Zo, da’s een hoop! En je hebt ons lang in spanning gehouden. :smile: Ik zie in ieder geval drie leuke Seikos en een Certina die, mits werkend, nog wel interessant zijn. Veel plezier met deze bonte verzameling horloges!

Het leuke is het is niet alles en er komt ook nog wat. Maar zeg van de 100 horloges zoveel seiko’s zegt wel wat over het merk.

1 like

Ik ga er een paar uit pikken en dan kijken wat we met de rest gaan doen.

2 likes

Als Casio liefhebber hou ik me kandidaat om die arme Casiootjes te adopteren hoor. :sweat_smile: Ze krijgen een warme, veilige thuis.

1 like

Er moet even een doekje over maar die is inderdaad nog netjes zonder beschadegingen zo wat. Wat mij heel erg opvalt is dat bij de oude seiko’s vaak de glasjes erg beschadigd zijn.

Spot ik daar nu ook een fake Seiko :face_with_monocle: