Welk horloge is je ‘lijstduwer’? Show je safequeen 👸🏼

Elke watchnerd / horlogeverzamelaar heeft er een: de lijstduwer van de collectie.

Deze draag je zelden maar wordt niet geflipperd. En àls je het eens draagt ben je toch weer blij.

Mijn lijstduwer is een van de mooiste Présages die er is, de Blue Enamel SPB069 ‘Tsukimi’ met een prachtige emaille wijzerplaat vervaardigd in het atelier van Mitsuru Yokosawa.
De kleur refereert geheel in Seiko traditie aan ’De schoonheid van een maanverlichte nachtelijke hemel’, hoe kan het ook anders als het thema Tsukimi (maankijken) is.

En het moet gezegd, de kleur van die maanverlichte hemel klopt ècht! Heel mooi gedaan.
Absoluut vakmanschap.

De maan komt verder terug in de in goudstof gedoopte achterkant van de secondenwijzer die eenmaal per minuut een volle maan genereert als hij de ‘O’ van Seiko passeert.
Op de binnenzijde van de zichtbodem is met bladgoud een nieuwe maan aangebracht.
Prachtig!

Toch krijgt het horloge weinig draagtijd, toch gaat het niet weg…

Wat is jouw safequeen / lijstduwer die zelden draagtijd krijgt maar tòch blijft?

Geef m hieronder de erkenning die hij verdient!

SPB069

23 likes

Veel dierbare herinneringen met de Source Of Life meegemaakt

13 likes

Met dit horloge om de pols heb ik mijn vriendin leren kennen. Hij gaat om die reden nooit verkocht worden. Maar veel draagtijd krijgt hij niet.

19 likes

Voor mij deze Oriënt Star, deze draag ik echt maar af en toe maar ik ben toch elke keer weer blij als ik deze om heb :slightly_smiling_face:

(foto van het web)

6 likes

13 likes

4 likes

Deze draag ik zelden, ooit gekocht in het jaar na de geboorte van onze dochter en met het idee dat deze naar haar zou gaan. Inmiddels vermoed ik dat ze liever mijn Cartier krijgt met haar 6 jarige eksteroog :sweat_smile:

7 likes

Merk dat ik deze wat minder draag maar gaat niet weg. 25 jaar geleden met mijn inmiddels overleden vader gekocht in Zwitserland

17 likes

:partying_face:

Screenshot_2-1-2026

4 likes

Gevonden in de la bij mijn ouders. Laten reviseren en draag hem eens in de zoveel tijd. Leuke herinnering en draag hem met liefde!

9 likes

Ik hou geen lijstje bij, maar mijn inschatting is dat het deze is. Zonde eigenlijk, want het is een prachtig horloge. Misschien toch maar weer wat meer gaan dragen!

7 likes

Ik draag geen enkel van mijn klokjes

2 likes

Dit is er iig eentje van

7 likes

Die had ik. Eigenlijk 2. Maar die heb ik dus verkocht. En nu heb ik geen lijstduwer meer :joy:

1 like

Tjonge. Als dat de duwer is. Wat draag je dan meestal?

Dit is momenteel de daily.

1 like

Ach. Een poor man’s … :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lekker. :smile:

1 like

Idd. De sub en explorer 2 komen wel weer aan de beurt maar de fxd is mijn laatste aanwinst.

Naja, de laatste aanwinst die ik binnen heb.

1 like

Voor mij is dat de Seiko SKX171. De reden? Goed robuust horloge, die al heel wat stootjes heeft meegemaakt. Je hoeft er niet al te zuinig op te zijn en het wisselen van de originele stalen bezel naar de SKX007 bezel blijft leuk om regelmatig te doen.
Wat zou die waard zijn? Geen idee, maar voor dat geld wat ik er nog voor kan krijgen beleef ik lang niet zo veel lol.

6 likes

3 likes