Welk horloge moet je gehad hebben?

Amphibia

12 likes

Ik zou zeggen: een Seamaster.

13 likes

Ik ben geïntrigeerd, zit er nog een verborgen functie achter het “slipje”? Maanfase of gangreserve? Lijkt mij bijzonder Uhm… fascinerend als die bijvoorbeeld de gangreserve aangeeft met de hoogte van het slipje of zoiets debiels

3 likes

Waarom hangt het merklogo omgekeerd aan de ketting?

2 likes

Een Datejust mag natuurlijk niet ontbreken :slightly_smiling_face:

5 likes

Houdt mij niet langer in spanning!

1 like

Rolex Submariner en Datejust. Klaar.

1 like

Rolex Submariner, datejust
Omega speedmaster, seamaster
Seiko skx
Zenith el primero
Cartier tank
JLC reverso
Flikflak ( als kindszijnde vroeger)

3 likes

Leuk om te zien hoe de vraag op 2 verschillende manieren geinterpreteerd word.

Ik las het zelf eerst als welk horloge moet je als horlogeliefhebber gehad hebben.

In dat geval is het voor mij een vijfje. Je leert er van voor een leuke waardepropositie de kleuren, het thema en het glas dat bij je past. En of je echt een automaat wil. Ook dat 38 mm vaak ideaal is leert de beginner toch snel met een vijfje. Velen zullen zo een vijfje daarnaast wel eens open hebben maken. Zelf heb ik er in iedergeval veel van geleerd.

Wat de tweede interpretatie betreft. Welk horloge ik echt gehad moet hebben, dan is dat de navi 01 met gouden vleugels. Het is toch altijd een gevoelskwestie met het antwoord op die vraag.

3 likes

Dat kan heel er verschillen per referentie … :see_no_evil:

De ene is de ander niet.

1 like

Welk horloge moet iedereen ooit gehad hebben? Ik ga hier direct tegen iedereen in en zeg geen. Is er niet. Om te gaan eisen dat iedereen ooit een specifiek horloge heeft gehad terwijl Rolex en zelfs Seiko 5 vraagprijzen meerdere malen over de kop gaan is ridicuul. Punt.

2 likes

Gefixt!

Daarnaast een reverso en een Royal Oak.

2 likes

Waarom zou je bepaalde horloges gehad moeten hebben eigenlijk?

7 likes

Ik heb dit ook een beetje, ik ‘moet’ niet zoveel. Toch snap ik de gedachte van het topic wel, denk ik. Maar laat mensen vooral lekker zelf hun smaak ontwikkelen ipv simpelweg achter de meute aanlopen.

Dat gezegd hebbende, zijn populaire horloges over het algemeen natuurlijk met een reden populair.

In de gedachte van het topic, zou ik zeggen Speedy en Sub. Het zijn zeker iconische modellen, los van wat je er verder van vindt.

2 likes

:sunglasses:

afbeelding

Daar draait onze hele hobby toch om :joy:
Het is allemaal zinloos :see_no_evil:
Maar we halen er plezier uit en dat maakt het heel zinvol

7 likes

Ik snap je niet en het niet.

4 likes

Nou in mijn ogen zijn het toch de deze:
Omega Speedmaster
Rolex Sub
Rolex Datejust
Cartier Tank
Seiko SKX
Dit zijn eig gewoon de horloges die ik ooit gehad wil hebben :sweat_smile:

2 likes

Er zijn gewoon van die klassiekers, die wil je gewoon geprobeerd hebben als je de kans krijgt. Zoals sommige mensen ooit een Ferrari willen huren, zijn er vast horloges die we een tijdje gedragen willen hebben.

1 like

Laten we er dan van maken:
Welke “moet” je OM gehad hebben als het kan?

Want na 5 minuten met een Royal Oak om of een moderne Sub ben je ook al veel indrukken rijker.

In dat geval:

• Speedmaster
  • SKX007
  • 5 digit Sub of GMT
  • 6 digit Sub of GMT
  • Royal Oak
  • Lange Datograph
4 likes

Okay. Ik interpreteerde het meer als ‘welke horloges vind je dat de horlogeliefhebber gehad moet hebben’, of zoiets.

2 likes