Dit zijn mijns inziens horloges die elke liefhebber een keer gehad moet hebben
Casio F91w
Seiko 5
Casio G-Shock
Citizen NY0040 Promaster
Seiko SKX
Seiko Marine Master 300
Omega Speedmaster
En natuurlijk een Rolex
Dit zijn mijns inziens horloges die elke liefhebber een keer gehad moet hebben
Casio F91w
Seiko 5
Casio G-Shock
Citizen NY0040 Promaster
Seiko SKX
Seiko Marine Master 300
Omega Speedmaster
En natuurlijk een Rolex
Iedereens smaak is anders, heeft een ander budget en andere prioriteiten.
Ben ik geen liefhebber. Ik heb 0 interesse in deze modellen.
Rolex sub, is toch een echte klassieker die bij alles en iedereen past.
Ik weet niet 100% zeker of ik de Monaco, Doxa, Dweller, Tank, Tuna en Reverso als underdogs zou aanwijzen.
De lijst gelezen hebbende kan ik je complimenteren met het kiezen van bona fide iconen.
Een soort van overdogs. Zelfs de Max Bill is wel één van de meest bekende en iconische Duitse horloges ooit.
Ik zie toch wel een hoop gave dingen voorbij komen waar ik nooit aan gedacht had.
Seiko 5-je heb ik gelukkig al maar inderdaad een leuk horloge @junior. De G-shock, die heb ik nog niet gehad. Ik twijfel wat ik daarvan vind.
Sub zoals door veel aangedragen. Ik ga toch eens een keer kijken of ik er een voor een normale prijs kan kopen/overnemen. Misschien anders een Deep-sea.
Verder veel genoemd, de Reverso. Die staat stiekem ook wel op mijn lijstje als horloge om een keer te dragen/tijdje te hebben. Mooi afgewerkt en zeker de duo-face
Tudor, ik vind ze altijd heel mooi. Tot ik de snowflake zie. Op een of andere manier voet dat altijd als een geforceerde gimmick om een “we zijn het wel maar net-niet”-Rolex uit te stralen. (Ik weet waarom, stoer verhaal van Franse Marine… maar nuttig is anders als mooi).
Het verbaast met dat nog niemand Grand Seiko geroepen heeft. Dus bij deze, GS!
Plaatje voor de sfeer:
Ook prachtig inderdaad. Er is eigenlijk gewoon teveel moois in de wereld
Seiko Skx
Iedereen kan wel roepen om een Submariner of weet ik veel, maar niet alle horloge fanaten hebben 8k liggen voor zoiets
Seiko Skx dus
Tag heuer aquaracer
Ik draag hem niet dagelijks, maar heb altijd weer even een klein geluksmomentje als ik 'm om doe. Daar gaat 't om bij de horlogehobby
Ik mis beetje panerai in de lijstjes
Vind ik wel heel aparte horloges.
Zou ik er ook nog wel bijzetten in mn lijstje.
Bestaan die in menselijk formaat ook?
Ik zag laatst een 40mm in het “blauw”, dus blijkbaar bestaan ze.
Allright. Ja das mooi! Ja korte lugs he, dan kan t wel
Minimaal 2x
Ik snap hem volkomen. Ook onze Seiko-man @koekoek nomineerde die inderdaad. Leuke horloges, zeker een overweging waard. De turtle doet het hier goed;
Zeker! Helemaal mee eens.
Dit prachtstuk van Masahiro Kikuno:
Maar ik spreek niet uit ervaring , gewoon omdat het mechanisch een kunstwerk is.
Haha. Ja klopt idd! Dankje!
Ik bedoel met mijn rijtje als in underdogs, net 1 tikkie onder de in mijn ogen overbekende (ietwat uitgekauwde/herkauwde ) iconen zoals de Sub Seamaster en de Speedy enzovoorts.
Ik snap(te) het ook niet helemaal, moet ik eerlijk zeggen. Daarbuiten heb ik een beetje aversie tegen “moeten” in een context als deze; laat iedereen lekker zelf bepalen wat ze willen dragen. Iedereen z’n smaak, iets wat ook in dit draadje te zien is