Welk horloge moet je gehad hebben?

Oh jee…
laat ik even meeturven;

Rolex Submariner :ballot_box_with_check:
datejust :ballot_box_with_check:
Omega speedmaster :ballot_box_with_check:
seamaster :ballot_box_with_check: (gehad en verkocht)
Seiko skx :ballot_box_with_check: (in gebruik door m’n pa)
Zenith el primero :ballot_box_with_check:
Cartier tank :ballot_box_with_check:
JLC reverso :ballot_box_with_check:
Flikflak ( als kindszijnde vroeger) :ballot_box_with_check: :ballot_box_with_check: (voor beide kids)

:zipper_mouth_face:

Hoezo, “we zijn allemaal uniek” ? :joy::joy:

2 likes

Ik denk dat dit niet gezien moet worden als iets opleggen. Ten minste als iemand zegt die film moet je gezien hebben zie ik dat ook niet als iemand die eist dat ik die film ga kijken als ik dat nog niet heb gedaan. Maar die film kan wel een zijn die eeniefhebbers over het algemeen normaliter heeft gezien en je bijna niet omheen kan.

1 like

Van lijstje heb ik alleen sub nog. Wil wel graag weer een zenith of jlc reverso terug in collectie

1 like

Casio F-91 W
Casio 5600 G-Shock
Vostok Komandirskie
Seiko 5

1 like

Absoluut een Rolex en een Panerai.

Keuze en maten genoeg, maar sowieso leuke horloges.

3 likes

Moet dat dan ook allemaal tegelijk? :smiley:

1 like

Raar dat er niet 1 IWC tussen zit…. Die “moet” je toch ook gehad hebben?
Een Big Pilot moet je m.i. gehad hebben. Ondanks de prijs.

1 like

ik houd het gewoon bescheiden met mijn pontiac’s en citizens :ok_hand:

3 likes

Daar moet ik niet lange over nadenken :wink:

1 like

Aquis, Seamaster, Colt…

1 like

VC patrimony
JLC reverso
Dan is “het” volbracht :innocent:

2 likes

@anon50762135! We hebben er weer 1!

1 like

Deze dan maar weer, de beste seiko diver ever!

4 likes

Zie veel horloges van m’n wensenlijstje langskomen, deze mag zeker niet ontbreken.

4 likes

Ik zou ooit nog wel eens een A Lange willen bezitten … en zou ik ook wel m’n DJ voor verkopen, alleen vind ik de klassieke modellen meer passen bij mij wanneer ik iets ouder zou zijn … wie weet … later :blush:

Plaatje voor de sfeer

Edit: en om t enigszins betaalbaar te houden zou ik iedereen een Oris Aquis aanraden :blush:

1 like

Sinds deze in bezit, liggen mijn andere horloges stof te happen

1 like

Same here! Het is mijn tudor die ligt stof te happen sinds ik deze heb. Niks mis met de tudor….maar deze Seiko!

2 likes

Dat hoor ik vaker, dat een reverso of iets dergelijks voor “later” is. Maar waarom?

Er zijn genoeg mensen die hun pensioen niet halen. De meeste wel, maar niet iedereen. Als je nu achter de begonia’s wilt zitten, waarom dan niet? Als je daar meer plezier uit haalt dan heel veel activiteiten?

Daarnaast vind ik dat er balans moet zijn. Soms mag je best een “klassiek” horloge dragen. Dat is niet voor later als je oud bent, maar gewoon omdat je die op dat moment fijn vind, je er op dat moment kracht uit haalt bijvoorbeeld. Een sollicitatie bijvoorbeeld, waarbij je met een blik op de pols jezelf eraan herinnert dat je horloge flink wat uurtjes werk gekost heeft. Waar je eigenlijk al alles hebt laten zien wat je waard bent.

Of gewoon om van te genieten als je er naar kijkt :wink:

2 likes

Tsja … wel een goede vraag … misschien zijn t designs waar je (zo kijk ik er naar) eerst in moet “groeien” … ik begin dit soort horloges overigens steeds meer te waarderen … voorlopig iig geen budget dus tijd zat om na te denken :joy:

1 like

Ik “moest” een 371445 Portuguese hebben, maar deze is reeds 1,5 jaar in bezit. Een iwc stond dus wel degelijk op mijn lijst, echter was deze iwc betaalbaarder voor mij dan de VC & JLC reverso :slight_smile:

1 like