de charme van een ongepolijste vintage Omega Constellation
Voor mij zowat de voornaamste dingen die op mij het meeste indruk gemaakt hebben. Rolex vind ik te generiek (hoewel heel mooi en degelijk) en de AP’s, Pateks en Lange’s zijn te ver boven mijn portefeuille dat ik er weinig voeling mee heb.
Ik merk bij mijzelf dat ik in cirkeltjes begon te kijken. Dit horloge is mooi, dat horloge is mooi; beide van merk X, dus waarom zou ik verder kijken? Daarmee blijf ik teveel in dressers hangen. Erg mooi, maar er is zoveel meer. Misschien ondanks mijn aversie tegen het merk om alles wat er omheen hangt, moet er misschien maar eens tzt een Rolex Sub komen.
Ik vond simpele antwoorden als een Seiko 5-je eigenlijk heel ontnuchterend. Zeker nog een keer het kijken waard, al is het voor een vakantie.
Als tegenstelling op de SKX, zou ik voor een citizen promaster gaan. Vind ik zelf meer hebben dan de SKX.
Mijn lijst;
Promaster
Mark XI (maakt niet uit welke versie of een latere hommage).
Casio F91W
Gshock
Deze zijn allemaal betaalbaar in zo ongeveer elk budget. En dan heb je een fantastische beater (gshock), een flieger die altijd kan; de mark xi, een duiker en een klassiek icoon. Misschien nog een seiko 5je dresser.
Mijn persoonlijk lijstje ziet er tegenwoordig anders uit . Maarja… de verslaving en het budget groeit met de dag
Geen eentje
Heb echt geen wensen, grail of “droomhorloge”.
Af en toe even wat aardigs passen doe ik weleens voor de lol, maar het boeit me niet zo. Sorry
Inderdaad. Met nadruk op ‘gehad’. Ik denk dat veel liefhebbers na paar jaar wel op deze klok uitkomen en erna beseffen hoe relatief de hobby eigenlijk is. Want. Nobody. cares. Ja, het is een mooi horloge. Ja, het is een R.o.l.e.x. Je begint te beseffen dat het echte genot komt bij loslaten en vergeten wat je draagt. O ja, en ik vond hem net een tikje te zwaar aan de pols (114060). Misschien moet ik nog eens een 16610 overwegen. Hield ik niet van moderner? Misschien die Tudor dan maar weer? Nah, ik wil toch de real deal… wat was de prijs nu? *opent Chrono24…
Haha… heel herkenbaar.
Zit nu zelf iig in dipje mbt de horloge hobby.
Had alles nagejaagd tot ik de Pepsi had… daarna leegte. Maar terug naar de Sub Date gegaan in de hoop daar het geluk te vinden. Beperkt.