Dankje. Dat was ook de voornaamste reden.
Er is zoveel gaafs.
Dankje. Dat was ook de voornaamste reden.
Er is zoveel gaafs.
Wat je ook gehad moet hebben is een vintage. Al was het maar om te ervaren hoe dat is, want een vintage geeft toch echt een heel ander gevoel dan modern.
Een Speedmaster moest ik hebben om er uiteindelijk achter te komen dat ik er toch geen klik mee had.
Nomos Orion met glazen bodem. Veel mooier wordt het niet.
De vraag van deze discussie ligt in lijn met wat heel veel van die horloge reviewers op YouTube je proberen wijs te maken: “je moet van elke soort (dress/tool/field/diver/quartz/automaat/ etc) wel minimaal 1 horloge in je collectie hebben. Anders ben je niet compleet. Ik heb een tijdje in die illusie geleefd en kan dus uit ervaring spreken dat dat niet zo is. Ze zijn inmiddels namelijk ook weer bijna allemaal de deur uit. Veel van die horloges waren super mooi, zowel op foto’s, filmpjes als in het echt. Maar eenmaal om mijn pols deden ze me niks. Of ze pasten helemaal niet bij mij. Of de horloges nou super duur of heel erg goedkoop waren maakt daarbij niet uit. Een Rolex kan precies ditzelfde effect hebben als een SKX. Je klikt er wel mee of niet.
Het horloge dat je gehad moet hebben bestaat dus niet. Je hebt namelijk in essentie helemaal geen horloge nodig om te leven. Maar als de vraag is: welk horloge is als liefhebber echt de moeite waard om aan je collectie toe te voegen dan is denk ik het antwoord: het horloge dat binnen jouw budget en stijl je het meeste aanspreekt .
Stijl bepalen en leren wat echt bij jou past is denk ik cruciaal. En laat vooral anderen je niet overtuigen……. Smaken en mensen verschillen te veel om daar jouw dikke aankopen op te baseren.