Welk horloge neem je mee de ruimte in?

Speedy, what else :smirk:

Gaaf horloge man :heart_eyes:
Nog zo n kameleon die met n andere band weer n hele andere uitstraling krijgt :lizard:

Wisten we nog dat tijd een relatie heeft met en relatief is aan zwaartekrachtvelden? Tijdregistratie is in de ruimte puur en alleen een ‘afspraak’ van de betreffende space crew. Earth time code krijgt de crew via een straalverbinding met de aarde van mission control. En aan een multiband 6 RC heb je ook niks in de ruimte, ook solar power hangt af van de afstand tot de zon. Maar deep space travel voor de mens is voorlopig nog sciencefiction en zal dit naar alle waarschijnlijkheid blijven.

Een paar rondjes om de aardkloot durf ik wel aan met de Casio MRW, ook in gebruik bij NASA.

5 likes

Die is verwaarloosbaar ten opzichte van de afwijking van het quartz-uurwerk dus ik zou me daar niet al te druk om maken.

Die gaat je tijddilatieprobleem helaas niet oplossen.

Maar dan ontopic:

Cool dat ze die gebruiken, is daar een speciale reden voor? Extra ruimtehufterproof op de een of andere manier? Of gewoon betaalbaar en goed?

1 like

Titanium is de suggestie van Dan (@pasd ), ik volg in deze het advies op van deze wijze opa :grin:
Op expeditie in de ruimte neem ik mee mijn Timex Expedition North titanium

3 likes

Ik heb geen idee. Ik ontdekte de MRW bij toeval, op een drukpak van de NASA high altitude vliegers. Of het ook space certified is weet ik niet. Maar kennelijk zijn ze met de MRW niet bang voor een blow out van het glaasje. Is trouwens van kunststof dat gek genoeg niet krast. De draaibare bezel is ook bijzonder, soepel als je hem draait, maar blijft vervolgens heel stevig op de setting staan. Heeft een betrouwbaar en beproefd Citizen quartz uurwerk.

Simpel, de naam zegt het al…:wink:

3 likes

Een Deepsea natuurlijk :laughing:

6 likes

De Fortis Stratoliner natuurlijk, getest als ruimtehorloge en je wil er ook een beetje cool bij hangen daar in de ruimte.

9 likes

Hopelijk is de datum op foto 1 niet de vertrekdatum.:wink:

5 likes

Dat zouden ze bij Fortis wel aandurven :laughing:

2 likes

Dat kan wel wat origineler vind ik, met Mars en Aarde tijd ;

Behrens op youtube

Of de Chaykin

3 likes

:rofl::hugs::+1:

1 like

@JohnvdT

De Amadee -20 of:

De Fortis Novonaut, binnenkort gedragen door Europese Astronauten in space, met een echt spacetested “Werk 17” columnwheel chrono uurwerk

Fortis heeft natuurlijk ruim 30 jaar ervaring met spacewatches en heeft de meeste draagtijd in “free space”

6 likes

Uiteraard de Omega Speedmaster Snoopy Apollo 13 als Good Luck :four_leaf_clover: talisman :laughing:

7 likes

De A-20 is wel heel erg lekker zeg! :heart_eyes:

1 like

Dit jaar komt de opvolger de AMADEE-24! Ook in titanium

1 like

Gewoon lekker mijn eigen horloge.:smiling_face:

2 likes

Zo gauw als ik de uitnodiging binnen heb ga ik erover nadenken.

2 likes

De kolonel.

4 likes