Stel je mag mee op een ruimtereis, voorbij de Kármánlijn.
Als betrokken HF-lid begrijp je direct dat dit jouw eerste en waarschijnlijk enige kans wordt om een horloge naar keuze voortaan te voorzien van het predikaat ”Spacewatch”
Welk horloge maak je Spacewatch en gaat mee omhoog? Leg ook even uit waarom.
Zelf zal ik een Calatrava meenemen naar boven zodat daarna iedere trotse Calatrava-drager kan zeggen:
‘Oh ja, de Calatrava is ook een Spacewatch trouwens.’
Hmm, iets dat niet stuk gaat en tegen 'n stootje kan (weet ik: ik draag al 30 jaar duikers van dit merk), lekker ‘tool’ en dat er goed uitziet, zodat het niet te snel verveelt. Je bent immers toch een tijdje onderweg.
Klopt natuurlijk, maar zonder kracht komt massa niet in beweging. Dus als je een automaat meeneemt dien je er wel voor te zorgen dat ‘de pols voldoende heen en weer bewogen wordt’. Om de automaat te laden hé
Overigens niet nodig als je rond de…
…blijft hangen. Daar heb je nog zwaartekracht. Dat gezegd hebbende; ik zou lekker deze meenemen . Kun je leuk kijken hoe hij iedere paar minuten naar een nieuwe tijdzone springt In een baan om de aarde dan. Verder weg raakt hij in de war waarschijnlijk
Even een side note: waarom eigenlijk een horloge mee de ruimte in? Waarom geen stopwatch? Tijd bijhouden op een schaal van 12 dan wel 24 uur slaat in de ruimte eigenlijk helemaal nergens op Een horloge dat op een flexibele schaal tijd zou kunnen bijhouden, dat zou pas handig zijn
Ok. Als je een tripje met virgin space of dergelijks kan veroorloven kun je ook een horloge mee nemen die doorgaans in een doos wordt geleverd ter grote van een kratje bier.
Daarom lijkt het me tof om de andere kant op te gaan en deze mee te nemen