Welk horloge neem je mee naar het feestje?

Zoals de titel aangeeft: welk horloge doen jullie om wanneer je naar een feestelijke gelegenheid gaat en de drank hoogstwaarschijnlijk rijkelijk zal gaan vloeien?
Voor wanneer de reflexen wat trager worden en die dichtslaande deur met die gevreesde stalen deurklink zich toch misschien wat sneller richting je geliefde polssierraad begeeft dan je had ingeschat. Misschien anders voor het geval dat je onverhoopt toch iets te dichtbij die subwoofer en die fijne deuntjes gaat staan met je mechanische chronograaf, met je flesje bier of glaasje gin-tonic nog in je andere (horlogevrije-)hand.

Oftewel: een feestbeater voor speciale gelegenheden die kunnen escaleren. Laat maar zien die variëteit!

De mijne:

Nee grapje, zo kan ik niet aankomen bij vrijdagmiddagborrels natuurlijk. Daarentegen wel met deze:

PRX 35mm in goud, lekker fout en zorgeloos net zoals de avonden waarop ik hem draag. Mijn favoriet voor dit soort gelegenheden.

18 likes

De Seiko Presage Mojito Cocktail :cocktail: :tropical_drink:

7 likes

Ligt er maar net aan wat voor feestje.

Een festival de wolbrook of gshock

Gewoon naar de kroeg incl een after kan alles om. Krassen komen er toch wel op.

5 likes

Gewoon een feestje? Iets dat simpel en goedkoop is, zoals een Casio.

Officiële gelegenheid? Iets fraais uit de Orient, Seiko of Citizen stal. Even random keuze:

3 likes

Echt? Een speciaal horloge voor de kroeg, een festival of wat dies meer zij. Raar. Hoewel ik nog zelden lam op de vloer lig heb ik daar echt nog nooit over nagedacht. Ik draag gewoon wat ik om de pols heb, vroeger ook … :beers:

Op dit moment zou het gewoon deze zijn:

15 likes


300m bierresistent!

17 likes

Vorig jaar met enkele vrienden in een après-ski keet beland in Antwerpen. Het was niet helemaal zo gepland, dus we waren er niet op voorzien en hadden al best wat op… Heel veel pilsjes later zit ik op de fiets naar huis (volledig van de kaart, gevaarlijk…) en val ik met de fiets. De ochtend nadien word ik wakker in bed naast vriendin-lief met bebloede handen (kleine sneetjes, was oké) en gelukkig… mijn Speedy nog op de plek waar ik hem het laatst zag, de linkerpols :open_mouth:‍:dash: Fiets was stuk, ikzelf was deels stuk (viel wel mee hoor), maar het horloge had geen krasje.

Sindsdien gaat hij NOOIT meer de pols om als er ook maar een waterkans bestaat om ergens door te zakken. Wat dan wel? Hoogstwaarschijnlijk deze, de SKX013 :ok_hand:t3:

5 likes

Ik las even te snel en dacht bierassistent te lezen … oh enne dan 300 meters bier, dat moet een leuk feestje zijn! :beers:

3 likes

Wij verblijven nogal eens op vette technofeesten en staan na een uurtje zo strak als een lantaarnpaal. Dan is het geen goed idee om een mooi horloge om te hebben. Die ben je dan zo kwijt want je ziet de wereld aan voor een krentenbol. Trouwens ook geen tel. Of andere sierraden. Cash in je sok en speciaal horloge voor deze activiteiten. Technomarine, hoe toepasselijk :scream::scream::scream:

8 likes

Gisteren een feestje gehad, en daar ging deze Steelfish om!!

5 likes

Je een Casio natuurlijk! Kans dat ik op m’n bek ga is 50/50

Dat is wel echt waar trouwens, zal niet het eerste horloge zijn dat ik verlies nadat ik in de sloot ben gefietst.

Kan overigens ook zijn dat ik hem dan al heb geruild voor een biertje, achteraf altijd spijt

7 likes

En nuchter genoeg gebleven om hem niet tegen dingen aan te botsen of krassen? :wink:

1 like

Altijd alles onder controle houden :wink:

1 like

5 likes

Casio Duro uiteraard :cowboy_hat_face:

3 likes

Verwacht je in het bierfust te duiken?

Pff, even nadenken, vaak genoeg met mijn Sea Dweller om staan feesten. Het feestje maak ik me nooit zo zorgen om, ze kunnen allemaal wel een stootje hebben. Het is meer als ik midden in de nacht wat moet lopen/fietsen/OV’en. Als dat in verschiet zit doe ik meestal wat anders aan. Weet nooit wat en wie je tegenkomt.

Maar afkloppen, nog nooit problemen gehad. Ook niet feestend zo uit het hoofd in o.a Bali, Manilla, Bogota, Bonaire, Barcelona, Guatemala, NYC, London, een aantal Pacific eilanden en wat nog meer.

Heb altijd idee als jij er verder redelijk ‘relaxed’ over doet, 99,9% van de mensen niet weet of interesseert wat je om de pols hebt.

1 like


citizen voor festivals of als het uit de hand gaat lopen


Rolex voor de beschaafde feestjes :wink:

3 likes

Rolex voor de beschaafde feestjes? Maar ik dacht dat dat ding een “toolwatch” was die wel krasjes mocht krijgen? Hoorde ik toch altijd. :face_with_hand_over_mouth:

Nee, goede keuzes hoor. :wink:

1 like

Verkeerd gedacht. Dat de 4, en 5 digit referentie voorgangers uit de vorige eeuw hiervoor ontworpen waren en zo ook gebruikt werden, is een ander verhaal.
De huidige generatie Submariners is slechts een knipoog naar een toolwatch verleden. Duiken doe je met een duikcomputer.
Alleen “tools” gebruiken daar nog een Rolex voor :grinning_face_with_smiling_eyes:
Verder kun je ze gewoon overal dragen hoor, dus ook naar de kroeg. Als dat niet kan qua veiligheid, dan ga je naar de verkeerde kroeg.

2 likes