Welk horloge nemen, graag commentaar van de kenners!

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge en het liefst een chronograph met automatisch uurwerk. De modellen die ik op het oog heb zijn de volgende:

  • Maurice Lacroix Pontos Chronographe Valgranges (wel met bruin leren band, als dat leverbaar is?)
  • Hamilton Jazzmaster MAESTRO DAY - DATE
  • Longines Master Collection Reference L2.693.4.78.5

Heeft een van jullie goede of slechte ervaringen met een van deze horloges? Welke zouden jullie nemen?
Ik vind ze alle drie erg mooi en mijn keuze zou dus moeten worden bepaald door prijs/kwaliteit verhouding en service etc.

Alle reacties zijn welkom.

Groet Evert

Hoi Kevert, welkom op dit uitmuntend horloge forum.

Ik heb geen ervaringen met die merken, maar ik vind die Longines erg mooi.

Niemand ervaringen met de merken/horloges?

Horloges zijn zeer smaak gebonden de een vind het ene horloge mooi en de ander niet.
Dus bij 3 goede merken zoals hierboven moet je zelf de keus maken!

Ruud de Vries

Ruud,

Ik begrijp dat ik zelf een keuze moet maken maar ik ben geen kenner en hoop dat de kenners/liefhebbers op dit forum mij meer info konden geven over kwaliteit, gebruikte uurwerken, prijs/kwaliteit verhouding etc.

Groet Evert

OK, misschien kun je ons iets meer context verschaffen om zodoende een beter beeld te hebben van jouw specifieke voorkeuren en omstandigheden…

Zoals uit het eerste bericht en de modellen als blijkt gaat mijn voorkeur uit naar een klassiek model chronograph met een bruin leren band. Ook wil ik voor het bedrag dat ik waarschijnlijk wil uitgeven wel graag een automatisch uurwerk. Er zit ook nog wel een aardig prijsverschil tussen m.n. de Hamilton en aan de andere kant de Longines en de Maurice Lacroix. En van de vragen is dan ook of dit prijsverschil wordt verklaard door verschil in kwaliteit, gebruik van materialen, ander uurwerk etc. of dat je bij de laatste twee ook moet betalen voor de merknaam (althans meer dan bij de hamilton).

Ik hoop dat de vraag zo iets duidelijker is.

Evert