Welk horloge onder €500?

Je hebt smaak, die Rolex of GS komt er heus wel ooit. Zou het zeker vwb je werk en dat je alleen in de weekenden gaat dragen een grab and go horloge nemen. En dan een eco-diver. Genoeg te vinden bij Citizen en zijn gewoon goede horloges met zowel een dress/sportieve horloges :+1:

1 like

Wil me niet al te veel in een oeverloze discussie mengen, (ik voel me geen gerenomeerd lid, en mijn kennis van horloges in zijn algemeenheid is wat mij betreft nog steeds ondermaats) maar ben het er wel mee eens, de OP op deze manier op het verkeerde been zetten is niet oke. Wat als hij er een had gekocht …gaan we dan allemaal op zijn NA post reageren zoals er in de afgelopen tijd in in ieder geval 2 topics over dit merk is gepraat, daar zal ie blij mee zijn… Of spelen we dan ineens allemaal mooi weer en feliciteren we hem met zijn nieuwe aanwinst? @RonnieB; Grappen maken mag, maar iets met bezinnen en beginnen…:wink:

On topic:
Wat vind je hier van, kan ook op staal, is dan net ietsie boven budget, maar kuoe spreekt mij wel heel erg aan, heeft nog meer mooie opties

6 likes

Hieronder een aantal

En nog een paar

Nog 1tje dan

2 likes

Toffe aanbieding

Timex, heeft naast Seiko en Citizen het beste aanbod in jouw prijsklasse

1 like

Bedankt voor de vele suggesties, heeft m’n ogen voor veel modellen geopend die ik ga meenemen in mijn beslissing! Maar ben stiekem beetje verliefd geworden op de Seiko Gene Kranz het verhaal erachter en de mooie looks, ben alleen nog aan het twijfelen welke kleur het moet worden :thinking:

5 likes

Dan moet je degene nemen met dezelfde kleur wijzerplaat toch?

1 like

Ik ben voor zwart gegaan. Maar Gene Kranz zelf droeg natuurlijk de zilveren/witte plaat.

Mogelijk relevant;
Wit oogt vaak groter om de pols en springt meer in het oog.
Zwart heeft een geweldig contrast met de uur markeringen en creërt diepte.

Beide zijn een geweldige keus voor een daily. Geweldig ding. Degelijke bouwkwaliteit, mooie afwerking in zijn prijsklasse en de band draagt geweldig.
De vrouwelijke endlinks zorgt ervoor dat de band mooi buigt langs ke pols en het zijaanzicht geeft de illusie dat het horloge een stuk dunner lijkt dan bij daadwerkelijk is.

6 likes

Lijkt me het meeste horloge voor het geld!

Vind m ook gaaf.

3 likes

8 likes

9 likes

Dit blijven verdraaid leuke modelletjes :+1:

4 likes

Ja he?
Wat kan je er slecht van zeggen?

5 likes

Alleen dat ik er weer kriebels van krijg.

1 like

Wow, zo oogt hij wel groot. Hoeveel mm is de kast? Wil je een foto van de sluiting maken?

1 like

Certina DS-8!

1 like

Zeker.

Het ligt ook aan de hoek/lens van smartphone. Zie de foto erboven.
Daarnaast heb ik dwergen polsen (15.5/16cm), dus hij is echt wel draagbaar voor 99,9% van de HF leden.

44.7mm from lug to lug (bron; Fratello).

Het is desondanks een aanwezig horloge. Gaat wat aanwezigheid betreft richting een mid size duiker zoals skx013 (l2l van ~44.5).

Even snelle foto van de sluiting;

2 likes

5 likes

Ja ik, heb de 307 met zilveren dial. Echt aanrader. Band niet heel super maar dat is op te lossen door een andere clasp. Daar ligt het vooral aan.