Welk horloge onder €500?

Nee, dan is hij idd niet zo groot. Ik heb zelf de SPB411j1 en die is ongeveer hetzelfde formaat:

Het zijn inderdaad je polsen die het horloge groot doen lijken. Wel heel gaaf hoor!

5 likes

Klopt, de SPB411j1 is heel vergelijkbaar in maat, aanwezigheid en ook wel in bouwkwaliteit.

Ik vind ze om het even mooi denk ik, maar dan neig ik door het verhaal denk ik naar de zilveren, even nachtje over slapen

2 likes

Untitled-9_15_1000x~2
Super nauwkeurig Quartz met 262 khz techniek.

1 like

Hierin verschillen we denk ik wel van mening. :wink:

1 like

‘ook wel’ was de nuance he. Je kunt drie Gene Kranzjes halen voor de prijs van een SPB411j1. Dit zie je natuurlijk terug.

Maar oprecht, voor een 5je is het bizarre kwaliteit. De prijs is in verhouding, vandaar wat duurder dan de 5jes van weleer.

1 like

Saffier?

1 like

De Citizen NB1050-59A :ok_hand:

Voldoet aan je eisen en beter dat dit wordt het niet voor dit geld naar mijn mening

JDM model, saffier, mooie afwerking: een automaat dat neigt maar een meer ‘net’ horloge

https://www.watches111.com/reloj-automático-hombre-Citizen-NB1050-59A-JDM-38mm-Cristal-de-Zafiro-anti-reflejo-100m-WR-correa-de-acero-Japan-Domestic-Market-mercado-interior-japonés-p501409065

:point_up_2: deze Spaanse site is betrouwbaar, zelf ook hier gekocht met de CC, binnen een week binnen zonder extra kosten

3 likes

Deze verslaat voor mij echt alles onder de 500,-

2 likes

4 likes

Nee. Lekker trouw aan het orgineel. Gebold hardlex

1 like

Godver k*t seiko.

Dat wel. Maar saffier is wel echt het beste materiaal.

1 like

Hier moet je zijn :slightly_smiling_face:

:joy::joy:. Zal ook lastig worden om hem te modden met saffier. Glaasje heeft echt een goede dome. Gaat lastig worden een passend alternatief te vinden.

Hopelijk lukt het me om hem relatief kras vrij te houden. Heb hem namelijk vooral als daily werk horloge gekocht. Die bidirectionele lunette (geluidloze fidget voor vergaderingen en de duur van consulten timen) in combo met dag datum en goede afleesbaar is perfect voor werkdagen.

1 like

https://www.watches111.com/​-reloj-radio-control-solar-titanio-hombre-Casio-OCEANUS-OCW-T150-2AJF-JDM-41-3MM-100M-WR-cristal-de-zafiro-anti-reflejos-correa-de-titanio-JDM-mercado-interior-japonés-p616285885

Voor € 455,-.

1 like

En anders deze:

Voor € 449,- bij Amazon, in luxe doos met extra blauw lederen strap.

3 likes

Beide mooie horloges, maar heb m’n zinnen echt gezet op de Gene Kranz, alleen de kleur twijfel ik nog erg over, dan neig ik meer naar de zwarte dan weer naar de zilveren, moet er nog even over slapen, maar het word vrijwel zeker een Seiko Gene Kranz!

1 like

ik ben zelf meer een Citizen guy

maar is die Seiko Gene Krantz niet een (fors] overpriced Seiko 5?

zijn de Seiko 5 sports niet veel leuker (veel keuze) en dat voor duidelijk minder geld…. betere prijs/kwaliteit lijkt me?

Hij is al een paar keer genoemd… dus bij deze dan nog maar een keer :rofl:

Seiko Gene Kranz!

Waarom? Niet al te groot, witte wijzerplaat en het heeft een leuk verhaal.
Automaat maakt niet uit. Als die stil staat, gewoon weer opwinden, tijd, dag en datum verstellen en weer een vol weekend van gaan genieten.

Hier wat plaatjes voor de sfeer :wink:

De zilveren is online wat lastiger te verkrijgen vanwege de geschiedenis, maar mocht je voor deze willen gaan, dan helpen we je graag met zoeken. Ik zag laatst de zilveren nog bij een juwelier liggen die online niet actief is. Bij dit soort juweliers zul je ze vast nog wel gaan vinden.

7 likes

Als je het heel objectief bekijkt wellicht wel. Het punt bij deze Seiko 5 is dat Gene Kranz hem droeg, dus het horloge heeft een verhaal gekregen… en tja, dan ga je een beetje extra betalen.
Mocht Seiko de Pogue opnieuw gaan uitbrengen, dan zal die ook wel een wat hoger prijskaartje krijgen door zijn geschiedenis.

En toch is het horloge heel mooi afgewerkt. Opgelegde indexen, sunburst. Gepolijste en geborstelde delen op de kast, fijne bracelet.
Eigenlijk bar weinig om over te klagen :smiling_face:

En wat betreft dat stukje geschiedenis wat bij het horloge hoort… zet deze twee horloges bij elkaar en het Nasa-cirkeltje is rond :grin:

5 likes