Knap ding. Ik wist niet dat er een 38mm versie was .
Display case back is ook een leuke toevoeging in deze prijsklasse.
Uurwerk is voor de doorgewinterde liefhebber niets bijzonders, maar enkele jaren geleden als nieuw lid vond ik dit geweldig. Die momenten van vol bewondering starend naar de bewegende delen van het echappement gun ik elk nieuw lid.
@Snets mogelijk een leuke toevoeging om in je achterhoofd te houden voor de toekomst, gezien je eerder gedeelde voorkeuren.
Goeie keuze! Prima calibre en een leuke limited edition. Het bandje moet je even op maat laten maken bij een juwelier. Die vraagt er ongeveer €15,- voor. Veel draag plezier!
Gisteren in de Seiko boutique (met m’n King Seiko om de pols) aan de Heiligeweg de zwarte en zilveren Kranzjes naast elkaar gezien. Erg mooi, de zwarte maar ik ben toch blij dat ik de zilveren wp heb gekozen. (De band is veel beter dan verwacht, die heb ik er vandaag dan toch maar opgezet ipv de milanees.)
Het terug aanbrengen is ietsje lastiger. Het manchetje moet je met een tweede springbartool tegenhouden, anders piept het er een beetje aan de bovenkant uit. Effe gepiel, maar niks onoverkomelijks.
Nâh…niet voor die 15 euro, maar dat ga je toch lekker zelf doen…
Normaliter zit het busje bij dit soort constructies in het middelste deel van de schakel. Hier aan de buitenkant. Iets kwetsbaarder imo, maar het werkt inderdaad prima.
Vind Pin and collar suprieur aan schroefjes. Split pennen vond ik ook altijd goed werken.
Schroefjes vind ik ellende, maar geeft een wat luxer gevoel.
Regelmatig komen mensen met de vraag of ik een kwijtgeraakt schroefje kan vervangen of met een probleem van kapot gedraaide band schroeven. Dit gebeurd niet splitpennen en pin and collar systemen. Van mij mogen ze dit met gerust hart blijven toepassen.
15 euro is hopelijk de prijs bij een juwelier waar die dus niet besteld is? Dan is het begrijpelijk, anders afzetterij.
Verbazing gisteren in de Seiko Boutique. 't Was niet on-druk: twee Belgen die niet konden beslissen over een Seiko 5; ik die een King Seiko aan het passen was, en een wat sjofel Duits echtpaar dat vroeg of de band van een (niet in de boutique gekochte) Seiko ingekort kon worden. Dat kon, en dit werd tussen de bedrijven door en gratis verzorgd.
Dat is heel netjes.
Maargoed, dit is natuurlijk de Seiko boetiek en degene komt met Seiko op de proppen.
Van een locale vrijgevestigde kleine juwelier zou ik dit niet durven te verwachten. Vooral niet als het betreffende horloge ook bij hun te koop is (of het moet uitgestorven zijn en je wil nieuwe klanten binden. Dan zou het kunnen).
Horloge ontvangen, maar helaas ook weer terug gestuurd, toen ik hem om had, vond ik hem wel mooi, maar niet om dagelijks te dragen, maar voor ernaast misschien af en toe, ben toch meer opzoek naar een wat meer standaard model, dus de zoektocht begint weer opnieuw.
Ik dacht echt dat ik op je geantwoord had, maar kan het niet vinden. Dan nogmaals de SUR311 is een aanrader, heb zelf de SUR307 en ondanks dat alles heel basic is, heb ik deze verrassend vaak om. Ik heb deze daarna geupgrade naar een radiografisch horloge dus heb hem eventueel over, mocht je willen passen ofwel overnemen.