Ik ben al een behoorlijke tijd aan het sparen, en de tijd om de GMT2LN te kopen is bijna aangebroken. Ik ben echter nog steeds aan het kijken of ik de goede keuze maak (het is tenslotte 6x zoveel geld als dat ik ooit aan een horloge heb uitgegeven), en wil zeker zijn dat ik de GMT2 voor mij het ultieme horloge onder de €6000 is. Daarom vraag ik jullie, als jullie één horloge onder de €6000 mochten/moeten/konden kopen, welke zou het dan zijn (en eventueel, waarom?)?
Hier even een plaatje van het horloge dat momenteel al een behoorlijke tijd bovenaan mijn lijstje staat:
In het staal of goud/staal, ook daar ben ik nog niet helemaal uit.
6000 euro,daar is heel veel moois voor te koop.
Ik zou het wel weten.
Maar als je nog steeds twijfelt of je het juiste horloge koopt of misschien bedenkt dat 6000 euro wel heel veel geld is voor horloges.
Dan laat het geld lekker op je spaarrekening staan en blijf doorsparen.
En dan ineens weetje het wel en kan je alsnog je zo begeerde aankoop doen.
Veel wijsheid en veel plezier met dit luxe probleem
Als je doel altijd de gmt is geweest zou ik daar voor gaan. Mocht het uiteindelijk niet zijn wat je ervan verwachtte, kun je deze met minimale afschrijving altijd weer doorschuiven.
Als je toch wil kijken en vergelijken zou ik zeker ook eens een good old seadweller (16600) proberen. Is en blijft een tijdloze klassieker die heerlijk draagt.
Een reden om niet voor modern rolex te gaan vind ik de dikkere wijzers en grotere uurmarkeringen. De oude modellen vind ik dan net wat mooier. De keramische bezel is echter weer een reden om keihard voor de gmt te kiezen…
Ik zou voor dat bedrag niet een enkel horloge kopen. Je kunt zoveel moois kopen en nog (een beetje) geld overhouden. Bijvoorbeeld: een gebruikte Sub en een gebruikte Speedmaster. Of een Grand Seiko GMT automaat en een gebruikte Rolex GMT. Of een PO en nunnnnn…
Ik heb de GMT inmiddels al weer een maand of 4 en draag deze nog altijd met veel plezier. De keramische bezel is werkelijk schitterend. Nu is het wel zo dat ik al ruim 20 jaar Rolex horloges draag. De aanschaf van de GMT was voor mij dus financieel gezien niet de eerste grote investering op horloge gebied. Ik kan me goed voorstellen dat het een flinke stap is voor je. Bedenk wel dat een Rolex altijd zijn waarde blijft houden, dus zo’n groot financieel risico loop je nou ook weer niet.
Zolang je thuis woont kun je dit soort dingen nog doen. Denk er alleen goed over na. Je zal hem maar net hebben en de vriendin van je dromen tegen komen waarmee je samen een nestje wil bouwen. Het is eeen moeilijke keuze wanneer je geen miljonair bent. Ik was vanmiddag ook even aan het shoppen met mijn vrouw en dochter en mijn blik viel op een Breitling Transocean. Deze om precies te zijn.
Een simpel en strak model zonder ingewikkelde complicaties. Koste toch nog een dikke 4K! Dat zijn bedragen die ik nu echt niet meer uigeef aan horloges. Mijn tag Heuer 4000 was toen ik hem kocht zo een 2400 gulden. (lol ik lijk wel een opa) Zo een 20 jaar geleden was dat een pak geld maar ik kon me het veroorloven. Deze heb ik nog. Ik draag hem echter niet dagelijks ik heb nog zoveel leuks. Het is een hele moeilijke keuze. Met Rolex kan je denk ik niet erg mis kan gaan. Je kunt hem altijd weer wegdoen voor een goede prijs. Die horlogetik gaat toch nooit weg. En met een duur high end model is je honger echt niet gestild. Er is zoveel en soms kost het maar een tiental euros.
6000 euro,daar is heel veel moois voor te koop.
Ik zou het wel weten.
Maar als je nog steeds twijfelt of je het juiste
horloge koopt of misschien bedenkt dat 6000 euro
wel heel veel geld is voor horloges.
Dan laat het geld lekker op je spaarrekening staan
en blijf doorsparen.
En dan ineens weetje het wel en kan je alsnog je
zo begeerde aankoop doen.
Veel wijsheid en veel plezier met dit luxe
probleem
1
de Rolex is misschien de veiligste koop voor als je het niet zeker weet.
het is ook het minst bijzondere horloge dat je kunt kopen…
lees: je ziet ze heeeeeel veel. succes bij je keuze.