Welk horloge raden jullie mij aan?

Ik weet niet wat er met de naam ELGIN gebeurd is na het faillisement, vaak word de merknaam gewoon verder gebruikt door anderen, legaal of illegaal, of worden merken weer tot leven gewekt ,soms na tientallen jaren.
bij mijn weten kwam Hamilton met de eerste LED in 1970 op de markt met de Pulsar.
lijkt het Elgin horloge hierop ?

dat horloge van Pietje is één van de lelijkste Rolex nepperds die ik ooit tegen gekomen ben, gek genoeg vind de eigenaar’het horloge wel mooi.
veel mensen die neppers dragen, vinden die horloges ook mooi.en ze vinden zichzelf ook nog eens heel slim omdat ze maar een fractie betaald hebben van wat 't origineel kost.
de meeste, zo niet alle forumleden denken daar toch gelukkig iets anders over,
André

Persoonlijk vind ik je gewoon een verschrikkelijke loser als je nep draagt. Zij het kledij of een horloge.
Je bent gewoon een loser. Draag het niet, of werk er voor!

Bedankt voor de reacties tot dusver !

Oke zal ik doen, eens naar een Russisch merk kijken.

Nee daar lijkt de Elgin die ik heb gezien totaal niet op, ik heb even geen plaatje voorhanden maaar ze lijkt op een Skyhawk van Citizen.

Die smaak bevalt me overigens wel die Skyhawks, Nighthawks, die hebben nl een display en wijzertjes, dus ik probeer er meer te vinden.

Ik draag de horloge ook niet om het merk maar omdat ik het mooi vind.
Als jij horlogemaker bent en je merk heet YiShan Watches en je hebt een mooi horloge gemaakt koop ik die en wacht niet tot Seiko met zoeits gelijks komt bijvoorbeeld :wink:

Plaatje gevonden

ik zou idd voor een seiko gaan. mocht je een ingewikkeld ogend horloge kopen, koop dan een trias of een ingersoll ofzo. nep = FOUT.
inbreuk op merkenrecht staat gelijk aan diefstal. je jat toch ook geen kratje bier bij de supermarkt ?

Master-Fan Schreef:

ik zou idd voor een seiko gaan. mocht je een
ingewikkeld ogend horloge kopen, koop dan een
trias of een ingersoll ofzo. nep = FOUT.
inbreuk op merkenrecht staat gelijk aan diefstal.
je jat toch ook geen kratje bier bij de supermarkt
?
Nep is inderdaad fout zie hier dit topic :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,27039,27123#msg-27123

Toch maar ff de foto verwijderd ? pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff…
Ik snap sommige mensen niet.

de foto gaf verwarring zoals bleek, zodoende heb ik hem toen verwijderd…
geen nep te bekennen in mijn collectie.

He GameMen vind je dit niet wat :

Hoi Allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit fantastische forum, maar volg alle tips en discussies al enige tijd met interesse.
De discussie die hier nu loopt, gaf me een goede reden om nu eindelijk eens te registreren.
Ik ben een horlogegek in de breedste zin van het woord. Dit geldt zowel voor origineel als replica !!!
Vooral dat laatste is bij velen taboe op het forum…
Voor een orginele klok is het altijd wel ff sparen, en hiervoor geldt dat de voorpret altijd het spannnendste is, welke klok ga je kopen voor het budget wat je in je hoofd hebt.
Daardoor heb je een aardige kennis in huis van wat er te koop is…
Eenmaal per jaar probeer ik wel in het verre oosten op vakantie te gaan en heb meestal een stopover in Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong etc. We verblijven daar dan enkele dagen, en meestal ben ik wel een paar keer in China Town te vinden, wat je daar meemaakt is fantastisch, doordat je wat kennis hebt is het altijd fun met die chinezen om een paar “hoogwaardige replica’s” te scoren…En die zijn er echt wel !
Ik draag zonder moeite replica en orgineel door elkaar heen…
En wees eerlijk, ik kan me niet voorstellen dat niemand van jullie geen gecopieerde spullen in huis heeft, muziek films etc. Dit mag wel zonder problemen, en dit vinden we allemaal normaal, over broodroof gesproken !!!
Een ieder van ons heeft zelf veel plezier in zijn hobby, en dat telt !
Sommigen kunnen zonder problemen duizenden euri’s besteden aan hun klokken anderen moet het met minder doen en er hard voor sparen.
Respecteer ieder zijn keuze, de ene gaat uit zijn dak bij een IWC van 5 mille, de ander kan net zo hard uit zijn dak gaan bij een Poljot van 150 euro, en sommigen gaan uit hun dak bij een replica van 15 euri’s…

Nou volgens mij genoeg stof voor een positieve discussie

Groeten,
John

robbie409 Schreef:

Dat blauwe spul, is dat een kwestie van hard
wrijven om het er af te krijgen?

(ik heb er ook een paar binnengehengeld).

Tijd heb je altijd, als je maar wil.

Met gedenatureerde alcohol 96% gaat het er zo af.
Kan je bij Etos kopen.

Vanaf Corsica meng ik me even in de discussie.
Mijn mening: een copie is fout, misschien moet je het wel crimineel noemen. Diefstal t.o.v. de ontwerper en fabrikant.
Ik zou niet graag gezien worden met een copie om de arm. Ik draag hier een Seiko duiker, mooi en een voor een ieder betaalbaar horloge, gaat iedere dag meermalen in zee. En dat nu al drie maanden. Bedankt nog Adriaan.

Hier in Frankrijk wordt wel even anders aangekeken tegen namaak. Wordt een illegale copie van wat dan ook aangetroffen volgt onherroepelijk inbeslagname en een forse boete. Of het nu een Burberry sjaaltje, een paar nepschoenen dan wel een horloge is. Er zijn zelfs regelmatig speciale controles op Vrijdag. In Ventimiglia, Italië is dan een enorme markt waar het stikt van het nepspul. In de trein naar Menton en op de Péage naar Nice wordt vaak zeer uitgebreid gecontroleerd, alles wat nep is wordt direct in beslag genomen en de boete direct afrekenen.
En zo hoort het ook volgens mij.

Lex