Na de geboorte van onze dochter heb ik dit horloge voor mijn vrouw gekocht. Baargoud dus, al is t maar n dun laagje
N oudje, maar wel een waarvan ik verwachtte dat ze m kon waarderen en niet afhankelijk is van de mode maar altijd passend zal zijn. Deze gaat dus ook niet weg en ze draagt m nu dagelijks.
Wel een hond. Omdat die ook zonder horloge precies weet hoe laat het is (tijd om op te staan, te eten of te wandelen) krijgt 'ie niks. Plaatje voor de leut.
Ik heb het geluk dat het van de mijne allemaal heel vrouwelijk moet zijn, ik zal haar er dus nooit op betrappen dat ze met een horloge van mij rondloopt.
Ze wou absoluut dit model Movado, dus voor haar opgesnord en aangeschaft:
Ach hou op wat een drama dit. Mijn lieftallige echtgenote heeft geen enkel gevoel voor horloges, ik had een Heuer 1000 damesmodel gegeven uit haar eigen bouwjaar. Maar nee dat was toch iets te mannelijk nu toch maar voor een Kors gegaan, puur op uiterlijk. Voor de gein had ik een omega met diamanten op de plaat in het lijstje van opties opgenomen (2500 euro) maar nee het moest toch maar de Kors worden van 150…zonde van de centen en ik gun het Michael ook niet eens, maar heb je een keuze?
De plaat, blauw met parelmoer effect, is schitterend in het juiste licht. In het overige licht lijkt de plaat meer grijs.
Ook de band is zeer mooi, met verschillende afwerking op de schakels.
Natuurlijk ken ik de smaak van jouw partner en van jou zelf niet, maar ik kan dit horloge ook echt waarderen, net als mijn partner (gelukkig). Ik gaf haar er vandaag nog een compliment voor, tweemaal, toen het horloge mij opviel.
Kras gevoeligheid…tja, het is volgens mij saffierglas (ze is werken nu dus ik kan het niet checken maar volgens mij wel standaard op Tissot) dus dat krast niet bij normaal gebruik. Op de matte buitenste schakels valt het niet zo zeer op als er een gebruiksspoor op komt, maar die zijn natuurlijk onvermijdelijk. De meer glanzende delen zullen daar vatbaarder voor zijn (of in ieder geval, het meer tonen). Maar op dit exemplaar heb ik nog geen onregelmatigheden geconstateerd.
3 door de jaren heen. 28, 32 en 36mm in tegengestelde volgorde gekocht.
Geen idee of het haar iets boeit, maar er wordt nooit over mijn aankopen geklaagd… Zover zeer geslaagd dus. Meistersinger met een Suède van @Ko-Banden op haar kleine maat.
Het plan lijkt wat te vervagen.
We zijn op huizenjacht, al 2keer teleurgesteld en dus niet doorgegaan terwijl wij al de koffers hadden gepakt.
Deze Rolex was het plan om mij vrouw te geven als ons droomhuis werkelijkheid wordt.
Ondertussen is het vinden en het laten slagen van het droomhuis een hele opgave aan het worden en dus het stukje vieren met een mooi horloge een stuk minder “belangrijk”
Vanmiddag weer 2 bezichtigingen gepland.
Weer een nieuwe start nadat vorige week voor de 2de keer ons droomhuis op een NEE is uitgekomen…
De tranen zijn gedroogd…en weer door.