Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Hallo allemaal,

Welk horloge of welke horloges staat/staan momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje? Het moet een horloge/horloges zijn die je ook daadwerkelijk overweegt aan te schaffen en binnen je bereik ligt.
Ik heb een tijdje lopen nadenken over de nieuwe Seiko Uemura / Captain Willard SPB153 en een Hamilton Khaki Field Mechanical.

Seiko Uemura / Captain Willard SPB153

Hamilton Khaki Field Mechanical No Date

Echter na even alles te laten bezinken staat er nu een heel ander horloge bovenaan mijn verlanglijstje. Namelijk de Doxa Sub300T Caribbean. Dit horloge had ik een tijdje geleden ook al in mijn vizier.

Een legendarische klassieker die veel om de pols van Jacques Cousteau heeft gezeten. Het was in de jaren 60 het eerste commercieel verkrijgbare duikhorloge met een helium escape valve. De Doxa Sub300T nam het op tegen titanen als de Rolex Submariner en de Omega Ploprof. De huidige Doxa Sub300T is natuurlijk een reissue van het origineel, maar zou mijns inziens goed passen in mijn collectie die voornamelijk uit iconische (duik) horloges bestaat. En staat nu sinds een week met stip bovenaan mijn verlanglijstje.

Wat staat er bovenaan jullie horloge verlanglijstje?

MvG Ralph

50 likes

49 likes

Gooi ik deze er weer in: SBGA293

Ps: het is óf stipt óf met stip

33 likes

24 likes

Aangepast :+1:

1 like

Neem je dan wel die blauwe?

1 like

Bb36 :call_me_hand:i_01_Tudor-Black-Bay-36-photo-by-Tudor_500px

31 likes

Voor mij staat de Speedmaster Reduced op het verlanglijstje!

27 likes

Omega Speedmaster Reduced :slight_smile:

8 likes

Goede keuze! Super comfortabel en veelzijdig horloge.

1 like

Vandaar :grin:

1 like

Deze (foto @Watch2Morrow)

49 likes

L.E. Himalaya.
Moet wel eerst ruimte vrij maken in de box.

12 likes

De Longines Conquest 39mm

Of een MM200 Blue hole

En dat is misschien volgende week weer anders, maar dat probleem kennen jullie denk wel.

15 likes

Sbgk005

Of de sbgv223. Ik ben er nog niet helemaal over uit, over 2 weken mag ik ze beide in het echt zien dus dan zal de keuze gemaakt worden.

26 likes

Wat is die Uemura toch mooi! Dit type kast doet Seiko toch het best.

Voor mij deze Montblanc (voor na de lockdown).

Maar misschien ook een 2de Rolex of 2de Cartier, maar ben er nog niet uit of ik mijn regel van één horloge/merk wel wil breken.

10 likes

Na de NA topic van @Karel11 ben ik wel geïnteresseerd geraakt in een TH Aquaracer.

11 likes

Wij hebben het er eerder al even over gehad, hè? Allemaal grootse plannen! Misschien een Pequignet of een Tudor, maar wat ik echt graag wil hebben…

Dat is een Longines. Dat is waar het allemaal mee is begonnen en waar mijn hart ligt. Mijn merk! :slight_smile:

24 likes

Beetje vloeken in de kerk… n connected watch v Tissot mocht ie IRL ook mooi staan.

Ik weet niet of met hun bandaanzet after market bandjes er mooi op staat.

4 likes

Niet dat ik plannen heb om hem daadwerkelijk al te bestellen, maar op dit moment staat de Aquastar Deepstar re-issue met stip bovenaan: https://aquastar.ch/product/deepstar-2020-grey/

23 likes