Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Ja! Maar nog net niet zo cool als met de 369 dial

5 likes

Welke verkeerde reden kan dat zijn?

1 like

In 2026 moet het gebeuren :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Een Tudor prince day date

Stiekem al een stapje verder dan op de lijst, want de bestelling is geplaatst.

Sneller een Christopher Ward in mijn collectie dan gedacht. Ik heb getwijfeld over een moonphase of moonglow, maar deze is nog zoveel mooier op de foto’s.

9 likes

Elk zijn redenen natuurlijk. Ik sluit niet uit dat er ooit een kleine reverso komt.

De Angelier hou ik ook nauwgezet in het oog.

Maar eigenlijk heb ik thuis beloofd dat er geen meer komt. Gelukkig heb ik ook wel behoorlijk rust. Blij met wat ik heb. Genoeg stuks om afwisseling te bieden, en zo goed als alles krijgt degelijke polstijd.

1 like

De fascinatie voor het model reverso op zich, en de geweldige complicaties die ze er in stoppen. De iconosche status van het model. En het hoge fidget spinner gehalte. De historische achtergrond van het model. Het verhaal, britse officieren die bij polo hun glaasje liever niet meer braken,…

Kijk nu ben ik hem weer aan het verkopen aan mezelf. En toch is er een

Maar ook de uitvlucht dat ik een echte dresser nodig heb. De kandidaten zijn naar 2 stuks gebracht. En toevallig hebben deze 2 stuks een achtergrond als sport/ tool functie.

Afgelopen dagen is duidelijk geworden dat ik er beter nog enkele dagen over kan slapen.

Das mijn grootste streven. Hoop dat het dit jaar eindelijk weer lukt. Dat gevoel heb ik al eens gehad eind 2022, begin 2023. Daarna liep het weer uit de hand :sweat_smile:

Je kan ook altijd eens iets verkopen en iets anders terug kopen. Het blijft een hobby. :zipper_mouth_face:

3 likes

Ik schommel tussen een Zenith Defy Skeleton, Zenith Chronomaster Sport, Rolex Sky-Dweller en Rolex Yachtmaster. Het zal dus wel iets heel anders worden (eerste NA van 2025 was een Luch einzeiger …)

1 like

Zeker, maar alles wat ik nu heb, heb ik gekocht met als intentie “blijver” te zijn. Buiten de Seiko dan, maar die heeft zijn plaats en strepen verdiend.

1 like

Goh, zelden echt nodig.

Maar ze dragen lekker, zeker bij lange-mouwen-weer.

1 like

Dat doen mijn g10 en UG FS ook. En die kosten de wereld niet. Al hoeft een mooie dresser natuurlijk de wereld niet te kosten, ik denk aan de nomos orion en tetra om maar enkele voorbeelden te geven.

1 like

Je UG komt inderdaad aardig in de buurt van een dresser.

Maar moderne dressers kosten doorgaands gigantisch veel (buiten nomos dan). Benieuwd wat Angelier zal kosten.

1 like

Ik heb nog nooit spijt gehad van een verkoop als het horloges zijn die goed verkrijgbaar zijn. Zelfs de emotionele waarde die we vaak aan een horloge hangen is vrij vergankelijk. Als we ze zelf gekocht hebben toch, de cadeaus en erfstukken zijn een ander verhaal.

Zeker! Het horloge bovenaan mijn wishlist blijft de GS slgw003, met dezelfde insteek. Eerst nog wat verkocht krijgen, maar deze komt er zeker. Met een meer casual bandje erbij komt dat helemaal goed :smile:

21 likes

Zo vaak getwijfeld over een Casablanca maar het is er niet van gekomen…

Bijna gratis

4 likes

De Longines L2.773.4.78.3, beter bekend als de master collection tripple calender.

Een prachtig horloge dat ik gaar wil aanschaffen voor mijn bruiloft in April.
Ik heb toestemming gekregen van de wederhelft om een simpele ring te doen en dan dit horloge pre-owned aan te schaffen.
Dus dat laten we ons geen 2 keer zeggen :joy:

16 likes

Ik wil je wel helpen kiezen :heart_eyes:

19 likes

simpel… en het lijstje is heel kort dit jaar :slight_smile:

21 likes

Die onderste foto :drooling_face:

Normaal is ‘blauw met groen is boerenfatsoen’ maar dit staat toch wel heel gaaf!

1 like