Welk horloge staat momenteel met stip bovenaan je verlanglijstje?

Als het potje weer een beetje gevuld is dan!

Op nummer 1.

Of

Maar is bijna onmogelijk te krijgen voor retail prijs.

Nummer 2. Als bovenstaande niet lukt.

14 likes

De bovenste twee zijn zoveel mooier dan die saaie Explorer. Oftewel je zorgt dat nummer 1 of 2 er op termijn komt Jaap :muscle:t3:

2 likes

Wil binnen niet al te lange tijd nog de Seiko SRPL91 “Gene Kranz” bemachtigen.

12 likes

Wat maakt dat je de Explorer zo saai vindt, en die andere twee niet? De wijzers en de nummers maken de Explorer in mijn ogen juist wat speelser, en daarmee minder saai

5 likes

22 likes

Ga maar eens beginnen met met aanvragen bij de AD’s

1 like

Ik ook :star_struck:

9 likes

Kan je prima hebben hoor! Nice!

Maar is bijna onmogelijk te krijgen voor retail prijs

Gewoon proberen! Het kan zeker een tijdje duren. Maar het is wel mogelijk. De benadering doet veel! Geef aan dat je een aantal horloges wilt passen en vertel over je horlogepassie. Wat de AD vaak wil zien is of je het horloge koopt om hem te koesteren ipv door te flipperen.

3 likes

Dit blijft toch wel de ultieme droom.
Alleen zal ik zeer waarschijnlijk nooit zoveel uitgeven aan een horloge.

18 likes

Ik ga mijn best doen!

1 like

wat maakt de SBGX331 voor jou zo speciaal?

Heuer 1550SG met 3H rood op de plaat. Welke zonder zn bund strap gedragen zal worden.

6 likes

deze eerlijk gezegt, SBGE305

10 likes

Smaakzaak wellicht. Niet aansprekend wat mij betreft. Zie ik liever de Ranger

5 likes

Even een nieuwe foto.

Dat horloge is gebouwd rond dezelfde kast als een Omiwatari, dus een niet heel vaak geziene Elegance kast. Maar er zit een 9F quartz in, wat een vreemde combinatie is. Binnen de Grand Seiko lineup is het dus een soort van eenhoorn.

Maar die kast is heel erg mooi. Het is een GS met een erg mooie maatvoering, die ook nog vrij dun is. De dial heeft bijna een beetje pie pan neigingen, de indices zijn rank, en er is geen afleiding in de vorm van patroontjes of verdere informatie.

Geweldig horloge. JDM, zelfs. Net zo’n eenhoorn als de SBGX319, die in een SBGW kast zit, maar dan ook met een 9F uurwerk. Ik zou die twee SBGX horloges zo aan de verzameling toevoegen, als ik onbeperkt geld had om in 9F quartz te steken. Plaatje van de 319:

Die twee staan al jaren op m’n radar, eerlijk gezegd, maar ik heb me destijds door de SBGA465 laten verleiden. Die post die je opdiepte was van 2021. :slight_smile: Ik blijk iets met beige / champagne / witte / zilveren wijzerplaten te hebben.

17 likes

Leon Martens en S&C in Maastricht eens bezoeken. Kost tijd wellicht, maar komt vast goed

1 like

“Saai” is meestal de beste keuze :wink:

3 likes

Mee eens. (Als je al andere out there horloge ergens heb).

Een eenvoudig design en kleur combineert met veel kleding en situaties. Wat het ik ook ondervinden is dat de “saaie” zwart zilver en witte dials super makkelijk te combineren zijn met andere bandjes.

Dit zorgt er vaak voor dat je dat horloge gewoon langer leuk vind. Minder flash and bang uit de doos maar langer leuk vaak.

1 like