Welk horloge voor dagelijks gebruik en jaarlijkse strandwacht dienst?

Hallo allen,

sinds enkele jaren ben ik 's zomers strandwacht. Ik zoek een horloge voor dagelijks gebruik, wat ik ook op het strand kan gebruiken. Nu draag ik meestal een seiko 5je, maar eigenlijk ben ik daar wel een beetje op uitgekeken. Verder draag ik regelmatig vintage horloges die ik zelf opknap, maar dit soort klokjes wil in niet dagelijks dragen.

Ik vind zelf het ontwerp van de Rolex submariner prachtig, maar dat is wel heeeeeeel erg ver buiten mijn budget.

Ik ben dus wel op zoek naar een duikhorloge.

Ik heb een budget van ongeveer 100-200 euro.

Ik zoek een MECHANISCH horloge wat goed bestand is tegen (zout water).
Liefst een draaibare bezel.
Kan tegen wat zand.
Kan goed tegen schokken.
's nachts goed af te lezen.
tweedehands(niet afgeleefd) geen probleem. Zelfs liever geen nieuw.
zowel op staal als op NATO draagbaar.

Ik weet eigenlijk iet waar ik moet beginnen met mijn zoektocht naar welk horloge ik wil. Ik weet wel wat ik wel een niet mooi vind, maar niet waar ik het moet zoeken.

Ik hoop dat jullie met op weg kunnen helpen?

Groeten,
Koen

Oriënt blue Mako. Manufacture, mechanisch en bestand tegen een stootje.
Ziet er bovendien ook stoer uit.
Seiko monster is natuurlijk ook een optie.

Monster:

Oriënt:

Grt,

Lone Ryder

Citizen NY0040, Seiko SKX007…

Ik zou zeggen Monster of SKX007 en persoonlijke voorkeur voor de zwarte.

Maar als je zo short aan hebt

en je collega’s zoiets

dan past deze er denk ik beter bij :wink:

Als je graag Rolex ziet, waarom dan geen Rolex strandwatch van Rolex sub gmt ?
Ik heb nog een uniek exemplaar liggen; totaal ongedragen.

Marc-B1 Schreef:

Als je graag Rolex ziet, waarom dan geen Rolex
strandwatch van Rolex sub gmt ?
Ik heb nog een uniek exemplaar liggen; totaal
ongedragen.

http://www.subgmt.com/horloge_rolex_verkocht/plast
ic-subgmt-zwart-submariner-mk5-2012.php

Nou, en dat voor 200 Euro. Doen!

Hoi Koen,

Geen enkel horloge is goed bestand tegen zout water. Goed afspoelen aan het eind van je dienst is een vereiste. Je wilt een mechanisch horloge wat goed bestand is tegen schokken. In de prijsklasse waarin je zoekt zou ik je echter eerder een quartz horloge aanbevelen. Ook de draaibare bezel zou ik door het vele zand waar je mee te maken hebt vergeten. Je wensen passen niet helemaal bij de omstandigheden waarbij je het horloge wil gebruiken, althans dat is mijn mening. Het kan uiteraard wel maar het is niet ideaal. Ik zou gaan voor een g-shock of iets als deze in jouw geval

Gr,

Ron.

Waarom is iedereen zo weg van de SKX007? Vind het een mooi horloge, maar ben benieuwd wat iedereen ervan vindt en waarom deze zo populair is boven andere duikers? :slight_smile:

Kijk eens op: http://www.seriouswatches.eu/orient.html

Orient dus! Fantastische prijs/kwaliteitverhouding.

Voor zout water: titanium.
Maar eigenlijk schreeuwt dit om een G-Shock, in allerlei leuke kleurtjes.

Ik zou ook voor de Seiko SKX 007 kiezen, dit horloge is heel mooi afgewerkt ook aan de zij en onderkant.
Een andere goekope kandidaat is misschien deze 500m duiker van UHR. http://www.uhr.info/products/de/Taucheruhren-von-UHR/UHR-412.html

Ik zou voor strandwachtactiviteiten ook zeker een G-Shock nemen. Solar en radio controlled. Geen omkijken naar en onverwoestbaar.

Mocht je nu echt perse een analoge automatische duiker willen hebben zou ik voor de Orient Ray gaan.

Ik zou absoluut voor een G Shock gaan. Heerlijk comfortabel aan de pols en niet kapot te krijgen

hallo allen,

bedankt voor de vele reacties.

zelf heb ik ook wat gezocht(huiswerk gedaan :)) en ik kwam erachter dat ik de seiko black monster ook wel erg mooi vind. Ook de seiko skx007 vind ik mooi.

Een g-shock had ik ook al in overweging genomen, maar omdat ik vooral naar een nieuw dagelijks horloge zoek, viel dit toch al af. Ik heb ook nog een oude casio illiumnator liggen, welke er ook niet meer zo heel goed uitziet, en welke dus best mishandeld kan worden. Deze kan ik altijd nog gebruiken

En afspoelen na gebruik in zout water had ik ook al bedacht, want in pricpie kan je beter alles naspoelen met zoet water na gebruik in zout water.Voor zwemmen in zee is een duikhorloge toch wel te gebruiken?

Het zand is inderdaad een beetje een twijfelgeval, ik kan ook gewoon het horloge even afdoen als we een oefening doen waarbij er makkelijk zand op het klokje komt.

Ik zag al dat rob van monsterwatches de seiko black monster voor 180 euro had met stalen band. Zou dit horloge ene goede keus zijn? Wat denken jullie?

Groeten,
Koen

Waarom perse automatisch, ik zou voor deze gaan http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,210881,210881#msg-210881

de citizen BN0000-04H

en anders de black monster

of 007

De Seiko, een 007 of nog mooier een 009.
Ruim zes jaar geleden kocht ik een 009.
Al die jaren bijna constant, dag en nacht gedragen.
Minstens 150 keer per jaar een duik in zee. Ik spoel het horloge nooit bewust af na een zeebad.
Hakken en beitelen, sleutelen aan de oldtimers, bosmaaien, kettingzagen, alles doe ik er mee.
Het horloge ziet er afgedragen uit, maar dat vind ik juist de charme.
Krassen, een uitgebleekte bezel, die nog steeds mooi soepel draait en de stalen band ook nog prima functioneel.
Horloge heeft nog nooit een servicebeurt gehad en loopt prima.
Mijn monster draag ik zelden, om maar te zwijgen van de rest.
Dus ik zou het wel weten.

Sterkte met het nemen van de beslissing.

nu gaat de keuze vrees ik tussen de skx007, de skx 009 en de seiko black monster.

Groetjes,
Koen

Nou… ik heb afgelopen week een paar keer de Royal Marines Commando’s (tu) van dichtbij mogen aanschouwen (deden de beveiliging buiten het ExCel Center in Londen). Na mijn aanvankelijke verbazing dat deze lui voor het relatief simpele security-werk waren uitgekozen, was het prijsschieten wat horloges-spotten betreft!

Een -onvolledig- lijstje:
CWCs
G-Shocks (veeeeel)
'n enkele Sub (officieren)
Suunto

Kort en goed: als het voor deze professionals goed is, zal het voor je werk als strandwacht ook goed kunnen!

Persoonlijk zou ik ook een Monster kiezen, of als je meer van digitaal bent, een G-Shock. Een draaibare bezel is niet ideaal in het zand, vind ik. Er gaan altijd korrels tussen de kast en de bezel zitten. Dus uiteindelijk zou een G-Shock mijn voorkeur hebben.

Even off-topic: in eerste instantie verbaasde ik me over het feit dat de Britten de RMCs hadden uitgekozen voor dit werk bij het ExCel. Maar in tweede instantie vond ik het een briljante zet! Het gemiddelde publiek bij judo, schermen en zeker boksen (trekt ‘Brittains Finest’ aan…) heeft wel wat overtuigingskracht nodig om zich te schikken naar een security-medewerker… Die groene baret, het kenmerk op de schouder en het afwijkende uniform helpt meteen! Het “cheers mate, love what’re doing” was niet van de lucht.

Terug naar het strandwacht zijn: ook dat is geweldig werk! En als ouder van twee -gelukkig wat grotere- kinderen vind ik dat jullie fantastisch werk doen.

Menno

Bedankt Menno, ik moest wel een beetje blozen toen ik je complimenten voor ons werk las.

Ik wil geen g-shock(eigenlijk geen enkel quartz horloge) als dagelijks horloge, dus word het denk ik toch een monster, mits deze niet te groot is voor mijn pols.

groeten,
Koen

Niet op staal en geen automaat maar wel een hele leuke
en vooral degelijke duiker, ook veel aparter dan 'gewoon’
een Seiko

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,939392