Welk horloge voor mijn echtgenote haar 40ste verjaardag?

Ik wil mijn vrouw graag een mooi horloge cadeau doen voor haar 40ste verjaardag.

Ze heeft al een paar tips gegeven:

• Er moeten zeker (Romeinse) cijfers opstaan
  • Batterij
  • Elegant en niet te groot

Zelf dacht ik alvast aan deze twee:

• Cartier Must tank
  • Tudor Clair de Rose (blauwe plaat)

Van de Cartier vraag ik me af of hij niet wat overpriced is?

Wat betreft de Tudor vind ik de stalen band niet zo mooi. En ik vrees dat het met het mechanisch uurwerk niet goed komt…

Maar het geeft al aan welke richting ik uit wil. Redelijk klassiek en niet te veel bling bling.

Bedankt voor het meedenken!

3 likes

Leuke zoektocht. Ik zou altijd bij de Cartier uitkomen. Ondanks, en inderdaad overpriced, zo iconisch.

2 likes

Hey Thomas, mag ik vragen waarom je denkt dat een mechanisch uurwerk niet goed komt? Zou ze hem niet dragen en dan niet willen juist zetten, of zou die gewoon kapot gaan? Must de Cartier is inderdaad prijzig maar wel prachtig…

Longines Dolcevita misschien?

9 likes

Deze, op leer, heb ik mijn zusje cadeau gedaan.
Uitstekende keuze :ok_hand:
Afgelopen zaterdag had ze hem nog om de pols op mijn fuifje, mooi ding.
Ze maakt wel slechte foto’s overigens…

2 likes

Thanks alvast voor de input.

Ik vrees dat ze het horloge niet iedere dag zal dragen en dat het een frustratie zal zijn als ze hem juist moet zetten. Ik moet het nu zelf soms ook al horen :wink:

Die Dolcevita heb ik ook bekeken, maar het patroon in de wijzerplaat maakt het redelijk druk. En dan misschien toch beter bij het origineel blijven (ondanks de hogere prijs)?

Omega heeft veel dames modellen in quartz.
Bijvoorbeeld:
De ville prestige:

Constellation:

Of Raymond Weil

In het echt bekeken? Of via plaatje? In het echt valt de wijzerplaat een stuk rustiger uit vind ik.

Of Deze Frederique Constant classics carree ladies( FC-200mc16b) ?
Ook erg mooi

Maar wil je vrouw heel graag een horloge, of wil jij haar heel graag een horloge geven? Indien 1: neem die Cartier, al die andere tanks zijn toch afgeleiden hiervan. Indien 2: Wellicht toch even doorvragen wat ze echt wilt?

3 likes

Dat staat vast maar dan heb je wel een ‘Cartier’

1 like

Iconen zijn zelden goedkoop. Ze zijn daarnaast wel relatief waardevast.
Je vindt ze ook wel vaker gloednieuw via (betrouwbare bronnen op) chrono met een aangename korting.
Ik zou zonder twijfel voor de Cartier gaan. De financiele pijn heb jij maar eens, het plezier ervan heeft je vrouw voor het verdere leven.

2 likes

Cartier heeft mij vrouw ook
Prachtig!

Ik heb het advies van Pjotr opgevolgd, waarvoor dank.

Blijkt nu dat ze rechthoekige horloges helemaal niet graag ziet (ai, slechte punten voor mij…). En ze wil graag wel iets van blinkende steentjes en liefst gewone cijfers.

Ik heb het idee dat er dan al wel heel wat afvalt…

2 likes

Weet je wat ze normaal draagt en mooi vind? Goud, zilver? Draagt ze nu al een horloge?
Groot is ook moeilijk in te schatten, weet je haar polsmaat of de lengte/doorsnee van de armbanden die ze draagt?
En, moet het nieuw zijn of mag het ook vintage?

Een mechanisch uurwerk, maar wel klein met 32,5 mm en 8.8mm dik.
Maar wel fragieler van 18K en vintage dus voorzichtiger rondom water:

Vinted link

Of misschien zoiets? 18k, quartz, wel vrij klein met 27mm.
image
Chrno24 link

In het kort, ik heb geen idee wat je vrouw mooi vind :laughing: .
Misschien kan je subtiel plaatjes van horloges aan haar laten zien?
Ik vind het toch een vrij dure aankoop voor iets op de gok kopen.

1 like

Ik zou neigen naar een witgouden Cartier tank medium.

Of als je naar stalenbanden kijkt een Cartier Ballon Bleu horloge in de maat 33 mm