Welk horloge voor tussen 1000 en 1500 euro ?

Beste forumleden,

Jullie kennen het vast wel de jacht naar een nieuw horloge waarbij ontelbare gedachten door je hoofd gaan. De situatie is zo dat ik tussen nu en volgend jaar een horloge wil aanschaffen voor tussen de 1000 en 1500 euro. Momenteel spookt de Sinn 104 met blauwe wijzerplaat door m’n hoofd… vooral omdat ik deze van een kameraad om heb gehad.

Graag vraag ik jullie hulp voor welke jullie zouden gaan in deze categorie. Het kan zowel sportief als netjes zijn, sta voor alles open! Het moet overigens wel een automaat zijn en zeker niet groter als 42mm.

Alvast bedankt! :slight_smile:

4 likes

Even goed zoeken hier op het forum en je hebt honderden opties.

Groet,
Tim

2 likes

Deze.

4 likes

Ik zou zeker niet dezelfde kopen als je vriend.
Misschien eens overleggen met hem wat hij mooi vindt en dan iets kopen wat jullie beiden mooi vinden. Zo kan je eens afwisselen.
Kijk vooral eens bij Oris. Veel moois in die prijsklasse.

3 likes

Met deze criteria kun je echt alle kanten op inderdaad :slightly_smiling_face: Ik zou een heel klein beetje door sparen en een Tudor BB 36 kopen. Vooral omdat ik zo tevreden ben over de mijne :grinning_face_with_smiling_eyes: Moet wel lukken net onder de 2k, als hij niet zgan hoeft te zijn.

15 likes

Longines Hydroconquest of Oris Aquis

4 likes

Er zijn best wel wat mogelijkheden vanaf dit prijspunt. Dus vandaar mijn volgende vragen.

-Moet het automaat of mag het ook een opwinder zijn of een quartz zelfs? Achter deksel met kijkvenster gewenst?

-Is het duiker model echt iets wat je specifiek aanspreekt of zie je als je rond kijkt andere modellen die je ook aanspreken? Denk aan dress watches, field watches, fliegers, etc.

-Blauw en zwart dan de geprefereerde kleurcombinaties? Of zijn er ook andere kleuren die je mooi vind in een horloge?

-Vintage look of vind je modern ook wel mooi. Of maakt dit niet zoveel uit?

1 like

Formaat?

1 like

Die kameraad is een behoorlijke flipperkast en is inmiddels alweer 5 klokken verder :smile:
Ga zeker eens bij Oris kijken, bedankt!

1 like

Oeff, die heb ik zien langskomen op het forum. Wat een machtig mooi apparaat :slight_smile:

1 like

zou voor de Oris Aquis gaan, prima te vinden voor die prijs en het is een erg mooi en solide horloge:

!

7 likes

Terechte opmerkingen. Heb toegevoegd dat het een automaat moet zijn en niet groter als 42mm.

  • moet automaat zijn en misschien opwinder maar geen quartz
  • duikers spreken me heel erg aan en Fliegers ook wel, maar zoals aangegeven sta ik overal wel voor open. Ben nu vooral aan het oriënteren wat ik nou echt wil
  • met kleuren is veel mogelijk. Blauw, zwart, groen en wit hebben wellicht voorkeuren
  • modern of vintage look maakt niet zoveel uit. Ben wel op zoek naar een nieuwe of niet zo’n oude tweedehands

Thanks

1 like

Niet groter als 42mm in ieder geval, liefst 40mm

1 like

Je kan ook nog f doorsparen en een rolex kopen.

Schijnt wel een dingetje te zijn hier :sunglasses:

5 likes


ML Aikon. Echt een fantastisch horloge. Niet perfect, maar bloedjemooi. Ook in 39mm verkrijgbaar.


Oris 65. Nieuw ook wel onder de 1500 te krijgen.

4 likes

Rolex is altijd een goed idee.

@Gets83 wat heb je nu?

Nog steeds de Seiko sbdc051?

1 like

40mm met bronzen bezel onder de € 1500,- nieuw? Laat mij even weten waar :slight_smile:

1 like

Ja inderdaad de Seiko sbdc051. Dus echt op zoek naar een upgrade

Oris Divers Sixty Five
€ 1.286

3 likes

Nieuwe 41mm longines hydroconquest of inderdaad een Sinn 104


5 likes