Welk horloge voor wereldreis met 'Dakar-truck'

54.4 mm. Laat je niet afschrikken hierdoor. Valt kleiner als zijn voorganger. Weegt slechts 106 gram. Ik stoot me er niet mee moet ik eerlijk zeggen. Persoonlijk draagt hij comfortabeler dan een Omega planet ocean in 43,5 mm. Ik spreek uit ervaring.
Het lage gewicht scheelt enorm. En hij kan een stootje hebben hè. :grin:

De Edox Chrono Dakar limited edition.

1 like

Wat een coole onderneming dit!!
Ik denk gelijk aan deze, stukje off-road om de pols ook: plaatwerk van een Defender is gebruikt voor de wijzerplaat :blue_car:

1 like

Zouden de gebroeders Coronel (gewoon) met een TW steel door de Sahara sjezen? :slight_smile:

1 like

Een hoop mooie suggesties, voor een gadget watch zou mijn keuze de Garmin zijn. Maar voor een fantastisch horloge tijdens je reis, maar tevens als duurzaam aandenken, is de Breitling die @anon53002072EV toont wel het mooiste wat je kunt hebben. Dan heb je voor de rest van je leven een heel vet horloge, zowel als herinnering als draagbaar (zelfs dagelijks) stuk.

De herinnering blijft, maar vraag is of je over tien jaar nog een verouderd gadget om de pols wilt. Zo’n gadget watch wordt vermoedelijk een horloge voor ‘ergens in een doos’ op zolder.

3 likes

Dat zou ik niet weten. Het ging me meer om het avontuurlijke imago

1 like

Heel vet, zeker op de motor! En dat op zijn 73e, wat een ervaring zal dat voor jullie beiden zijn geweest.

De basis is een oude Duitse brandweerauto, het merk moet ik je helaas even verschuldigd blijven. Ga ik nog even uitzoeken!

Dit is uiteraard nog work in progress. We gaan niet met Chinees bandenknallerrubber op pad :wink:

Hmm, goed punt en iets waar ook alle andere bijdragen me over aan het nadenken zetten. Ik ben als vanzelfsprekend op zoek gegaan naar een horloge propvol met gadgets. En als ik alle suggesties zie, is er op dat gebied heel veel gaafs te vinden! Dank voor alle hulp hierbij, enorm verhelderend! Maar het is inderdaad ook zo dat we alle benodigde apparatuur al mee zullen hebben, dus de noodzaak voor een alleskunner is waarschijnlijk niet zo groot. En dat opent weer de deur naar nog veel meer mogelijkheden. Lastig, lastig, dit wordt weer avonden horloges gluren :nerd_face:

1 like

Het duurde even, maar ik ben erachter! De basis is een Magirus-Deutz 90-16. Zoals gezegd is het een oude Duitse brandweerauto en kennelijk maakt Magirus-Deutz nog steeds brandweerauto’s, nu onder de vlag van Iveco. Zelf ook weer wat geleerd!

1 like

Ijzersterk spul zo’n Deutz , ex brandweer dus prima onderhoud waarschijnlijk.
Merk is inderdaad al jaren van Iveco .

De nieuwe Seiko Speedtimers?

Ik zou hier eens tussen neuzen.

Onverwoestbaar.