welk horloge wil je en hoe vol is het horloge potje

Nu snap ik er nog steeds niks van maar dat komt ongetwijfeld door mijn beperkte horlogekennis.

1 like

Wat begrijp je specifiek niet? De waarde van het hand-wound Spring Drive uurwerk? De complexe kastvorm met superlatieve afwerking, of de understated perfectie van de porseleinen plaat met de fantastisch afgewerkte hitte-geblauwde wijzers?

Exact dat. Eenvoud goed doen is moeilijker dan men denkt.

Maarreh… Is dat jouw pols? En zo ja, waar heddegij die gepast, joh?

2 likes

Er is een potje,
Staat op de tafel, is vol
zit alleen vet in.

Next

3 likes

Exact 8k. En dat is 11 euro minder dan de prijs van de regulator met guilloche wijzerplaat toen ik daar in oktober was. Meer dan dat gaat hij niet van me krijgen. Als hij gaat over een aantal weken toch gaat vasthouden aan de nieuwe prijs van bijna 9k gaat t m niet worden :grimacing:

1 like

Nee, was het maar zo’n feest.

Ik heb er stiekem even geleden al eens naar gegluurd en had voor de zekerheid wat fotootjes opgeslagen die ik gevonden had.

1 like

Had best een goede vooruitziende blik :grin:


6 likes

Ik zit al weken naar de website van Glashütte Original te turen, naar het “eenvoudigste” Sixties model met zwarte wijzerplaat; mijn horlogepotje staat in de hoek met het schaamrood op de wangen :grimacing:

2 likes

Tijd voor een duiker! Of een chronograaf! Ik weet het eigenlijk niet. Er moet iets sportievers komen. Heb nu wat vintage Omega, Oris, en wat moderne Seiko’s en een PRX. Maar ik moet door want het uiteindelijke doel is een Santos Galbee of een Date 1501 (+/- 3500,-), maar ik wil op de weg daar naartoe ook wat sportievers hebben geproeft. In het potje zit nu 1500,- en daar komt nog wel wat bij, maar in de catalogus van Breitling kom ik dan nog niet iets te kort. Oris trekt me te weinig, Speedmaster of SMP300 onder 2k wordt moeilijk… Tips zijn welkom!

1 like

Ik begrijp wel dat het een bijzonder horloge is met veel vakmanschap erin alleen niet waarom je er 11k voor over zou hebben gezien je collectie.

1 like

Leeg, want collectie is de deur uit, op 2 na, een appeltje en een Duro.

Voor die laatste een bezel en saffiertje onderweg. Maar daar was geen potje voor nodig, slechts een half vingerhoedje :yum:

Wel een leuk topic :+1:t2:

Ho ho… Die 11K is de SBGN013 en de Credor. De Credor an sich vindt je voor 7700 ex import in Japan, dus die komt rond de 9,5 binnen. Als ik echter een tijdje wacht, en tweedehands exemplaren begin te zien, kan het maar zo zijn dat dit voor een slordige 7K te krijgen is, in goeie staat.

Om een voorbeeld te noemen, zou ik de Baltic, Excelsior Park en Nomos Club goed kunnen laten gaan om die twee horloges een plaats te geven in de doos. Gewoon, omdat

  • Ik nog geen Credor heb
  • Ik nog geen met de hand op te winden spring drive heb
  • Er nog geen porseleinen wijzerplaat in de verzameling zit

In dat kader zou ik ook nog wel eens een Urushi toe willen voegen, dan heb ik emaille, porselein en Urushi om te kiezen. Dat is cool.

Nu heb ik geen onbeperkt geld, dus als ik dat soort dingen doe is er voor gespaard en is er heel erg lang nagedacht, zoals bijvoorbeeld ook over de Santos lang is nagedacht.

Geweldig horloge! Ik heb laatst de GO van @peter_bij_de_tijd mogen passen, en ook die is super tof. Een helaas ondergewaardeerd merk hier. De TV kast 70s chronografen zijn ook super tof.

1 like

Ben nu aan het sparen voor mijn tweede miljoen, de eerste is helaas niet gelukt.

2 likes

Nee dan snap ik het wel :wink:

1 like

Zo kom je er wel…

2 likes

Grappig, zo’n oud topic wat ineens weer opduikt!
Op 10 februari 2020 maakte ik deze foto, bovenstaande missie was geslaagd … :beers:

Hierna heb ik nog van alles en nog wat gehad en de Astron die ik momenteel draag (deze), daar ben ik ontzettend blij mee. Komt er hierna weer wat anders? Zeker weten! Ik ben nu eenmaal een flipperaar en de voorpret, het avontuur naar een nieuwe aanwinst, geeft me altijd veel plezier. Ik heb op dit moment trouwens geen concrete wensen, maar het kan morgen zomaar anders zijn … :sunglasses::joy:

De keuze is allang gemaakt, “mijn” horloge wordt helaas niet meer gemaakt, het geld heb ik al zeker vier jaar klaar staan en , daar komt het, nooit, echt nooit wordt het tweedehands aangeboden. Hier niet en ook niet bij onze Duitse buurtjes.

Op dit moment ben ik redelijk verzadigd, maar er moet ooit nog een mooie Grand Seiko komen. Niet specifiek voor aan het sparen, maar komt er ooit wel.

met de verkoop van enkele oudjes wordt het potje (minimaal) aangevuld. Doel is om een vintage triple date moonphase horloge op te kop te tikken voor een leuke prijs.

Ik spaar voor deze:


3.5k en heb nu nog niets, na de vakantie komt daar verandering in :wink:. Ik ga hem denk ik tegen volgend jaar september kunnen kopen, op die moment ben ik 5jaar getrouwd met men vrouw en word ons zoontje 5jaar.
Dus mischien ga ik hem dan laten graveren :thinking::slightly_smiling_face:

Mmm, eigenlijk wil ik mn Tudor gmt ruimen. Daarmee al n groot stuk beschikbaar voor punt 1 deze Cartier Tank voor mn vrouw:


(Als het de large wordt, dan pas ik m vast ook😂)

En dan heb ik vast wel weer krediet opgebouwd bij de vrouw om n mooie chrono te kopen. Bijvoorbeeld speedy/el primero/portugieser

1 like