welk horloge wil je en hoe vol is het horloge potje

Steinhart ovm en een nav b bronze, die komen er ergens in mei of juni. Horlogepotjes doe ik niet aan, die worden leeggegraaid in de veronderstelling dat het voor tassen of schoenen is.

Ik ben aan het sparen voor een Omega Speedmaster Moonwatch.

Met ongeveer 100 van dit soort gevulde pindakaas potten kom ik erā€¦

5 likes

Potje begint zich weer een beetje te vullen, maar echt een doel heb ik nog niet. Ik merk dat ik na mijn laatste aanwinst nog steeds wel enigzins verzadigd ben.
Dus misschien maar eens doorsparen voor een echte once in a lifetime aankoop. Voor nu is dat het planā€¦

Eigenlijk vind ik het ergens wel interessant om er achter te komen hoe mensen voor een horloge sparen.

Ik heb zelf ook een (digitaal) ā€œhorlogepotjeā€ dat los staat van ander spaargeld en sta mij zelf niet toe om ander geld te gebruiken voor een horloge. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik als student wel een een paar maanden op vriezer-broodjes bapao en spaghetti met ketchup heb geleefd, zeker 2 maanden niet ben uit geweest en elke zaterdagochtend vanaf 05:30 in de ochtend extra werkte om een horloge te kopenā€¦ Never again :sweat_smile:

Mijn potje is op het moment net leeg gehaald. Ik wil een Speedmaster. Maar geen idee welke (ok, ik wil eigenlijk de ultraman, maar om 2x de prijs te betalen voor een limited editionā€¦). Tijd genoeg om dat uit te zoeken tot de horlogepot weer is gevuld.

Ik houd mijn potje mentaal leeg, anders is het einde zoek. Voor nu even niks. Alleen uitgaandā€¦ Ik heb een mooie Grand Seiko op het oog, maar die zou incl import al snel 5.000 euro worden, dus even beter van niet.

Ik neem altijd mijn hele horlogekist mee naar de Efteling en doe dan met iedere automaat een paar rondjes in de Python. Dat is goedkoper dan een nieuwe horlogewinder.

4 likes

Wat heb je dan gehaald waardoor het potje leeg is?

Ik wil momenteel een zenith el primero tricolour 38mm, een 36mm geelgouden daydate, en een BLNR. Morgen waarschijnlijk weer wat anders :laughing:

Eerst moeten er dingen uit voordat ik weer wat nieuws aanschaf. Heb ook ooit een keer geroepen dat ik tot na de zomer niks nieuws koop. Dus op t gemakske.

1 like

Je kan ook gewoon je hele arm volhangen met je collectie. Scheelt een paar keer kotsen misschien :wink:

1 like

Ik was dus al aan het sparen voor een Speedmaster, maar ik heb een dingetje met panda dials :panda_face:. De Speedmaster komt nog wel. Geen haast. Ik zou toch nog niet eens weten welke ik wil hebben. En ik ben benieuwd hoe de prijzen van de limited editions zich zullen ontwikkelen.

4 likes

:rofl: Er zijn hier echt veel mensen die hier te lang rond hebben gehangen.

Een horloge van boven de 200,- is duur. :thinking: :joy:

Om de vraag van @roelke13 echter te beantwoorden: 0,- Euro voor het horlogepotje voor dit moment. Oh. Nee, er zit 45 Euro in voor een reparatie aan een vintage Seiko. Verder ligt er een glaasje bij @HanDavinci voor mā€™n Sarb035 die ik verdulleme weer vergeten ben aan hem te geven, en is er een HFLE onderweg. Maar dit jaar gaat er geen ander horloge meer komen.

Het is even klaar, ik wil andere dingen doen. :slight_smile:

4 likes

Minder dan 1000 in het horlogepotje (spaardoel noemen ze het bij ing) voor een Yema yachtingraf croisiere. De pokkepest is ook dat de marktprijs meebeweegt met de groei van het potje. Ik wil ooit ook nog een gouden day date met Nederlandse schijven waar ik uit principe niet voor wil sparen. Die moet per se uit 1 goede zakelijke klapper betaald worden en dat succes vervolgens symboliseren.

4 likes

Met Les Grossman als avatar moet dat gaan lukken.

Wat een baas.

giphy

1 like

Horloge:

Potje:

ā‚¬0.00

3 likes

Eens! Heb twee Omgaā€™s uit 1971 (Speedmaster en een Constellation C-Shape). Maar ik vind de tijdens de Baselworld 2018 uitgekomen Pepsi GMT met jubilee bracelet echt prachtig!

Dat dus. Want het dubbele betalen om hem per direct om de pols te kunnen slaan gaat me echt te ver

Grand Seiko

In het spaarpotje zit 250,-

image

5 likes

Citizen Chronomaster, in het potje zit een paperclip en een knoop van een overhemd dat ik niet meer heb.

3 likes

heb niet eens een pot om mee te beginnen, en de tijd niet om ergens voor te sparen, dus ik koop wat ik op enig moment leuk vind.

2 likes

Zalig topic, nog uit de tijd dat ik maar 2 horloges had.

Pot: ā‚¬0
Horloge dat ik wil: ik vermoed MSRP van ā‚¬7000

De release staat maar voor 2025 gepland, en ik ga niet als eerste in rij staan. Ook eerst nog eens kijken of het alles wensen afdekt.
Er is geen haast dus. En ik wil het op 7 stuks houden, dus 1 zal het nest moeten verlaten.

Intussen wel nog een vlindersluiting en wat bandjes op de wenslijst.

1 like