Welk horloge zegt het meeste over jou ?

Een kleine twist aan onderstaand leuke draadje van
@ ticothijs82

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2701712

Maar dan nu voor het eggie :

Welk van jouw horloges zegt het meeste over jou ?
en waarom is dat natuurlijk.

grtz Gerard.

Zelf maar ff aftrappen :

Ottimo : Cheap ass / gecompliceerd / moeilijk afleesbaar / bij inruil krijg je niks / slechts een enkeling die er van houd / lume enorm fel maar na 10 seconden uitgewerkt zoals mijn gedachtenspinsels… b.t.w. de kleuren Blauw/Geel
staan in het Gemeente wapen van Putten GLD.
mijn geboorteplaats.

grtz Gerard.

Ik heb er wel eens serieus over nagedacht over dit onderwerp.

En ik kan er simpelweg geen antwoord op geven.

Er zijn filmpjes van ArchieLuxury te vinden op YouTube waarin hij verteld dat je on top of your game bent met een Patek om de pols.

Werkelijkheid is echter dat iedere kerel met een creditcard met een toereikende limit kan veinzen dat ie iets is wat ie niet is.

Dus mijn horloge zegt eigenlijk niets over mij denk ik, Of ik nou een Patek of een Q&Q omdoe.

Groeten.

Noel.

Dat zijn dan Waarschijnlijk mijn klokken groter dan 43mm: groot, grof en lomp
X(

het meest vind ik zo moeilijk. mijn smaak is ook best divers. zo is mijn favoriet de smp, omdat ik de combi v sportief en elegante lijnen mooi vind. maar ook n stoere panerai kan me bekoren. en er zijn momenten dat ik mn smartwatch erg prettig vind. maar het meest draag ik mijn ouwe seiko monster ivm werk. dus tja, welk horloge zegt dan t meest over mij?

Ik ga dit even met een plaatje doen. o.k.? Gevoelsmatig is dit een horlogefoto die wel heel dicht bij mij staat (ooh, touchy feely…:))…

Explore MrFitGuru

Goed, 't wordt nou wel heel intiem, hoor…(voel me hier toch niet helemaal comfortabel bij, met al die mannen…:D) O.k., who’s next?

Voor verschillende activiteiten heb ik verschillende horloges. Wanneer ik op stap ga is het gewoon een standaard Seiko duiker. Niet speciaal fan van, maar als ik op straat val maakt het mij qua horloge niet veel uit.

Voor mij is het beste horloge het horloge waarbij je zo af en toe stiekem op je horloge kijkt om het klokje te bewonderen omdat het horloge speciaal voor jou is. Bij mij is dat:

Zo!! Archie, mag dat hier?!

Laat niets heel van Ommie, Brei of TAG.
wel heel grappig.

Grt.

bullit Schreef:

Wanneer ik op stap ga is
het gewoon een standaard Seiko duiker. Niet
speciaal fan van, maar als ik op straat val maakt
het mij qua horloge niet veel uit.

… als ik op straat val …?!

Haha ja het helemaal uitsluiten kan ik het niet! Onder invloed zijn er meerdere oorzaken te bedenken waar je horloge niet beter van wordt. Mocht het zo zijn dat de Seiko het niet overleefd bestellen we een nieuwe :slight_smile: voor mij is de skx007 echt een gebruiksvoorwerp.

Heel erg lastig om te zeggen. Ik heb mijn Rolex SND het vaakst om, maar of dat horloge nu het meest over mij zegt weet ik niet. Ik heb ook tatoeages en die zie ik bijvoorbeeld weer wat minder vaak in combinatie met een Rolex. Daarnaast heb ik naast mijn Rolex o.a. ook een Lego-horloge van 6.99 euro die vrolijk in dezelfde vitrine staat.

Voor mij denk ik wel de Invicta Grand Diver 3045. Lekker ongecompliceerd. Groot, grof en lomp vanbuiten maar de verfijnde binnenkant maakt alles goed.

Bijna poëzie man.

Kwalitijd Schreef:

Voor mij denk ik wel de Invicta Grand Diver 3045.
Lekker ongecompliceerd. Groot, grof en lomp
vanbuiten maar de verfijnde binnenkant maakt alles
goed.

Bijna poëzie man.

zo’n bekentenis lucht ook lekker op neem ik aan ?

(:smiley:

grtz Gerard.

Voor mij m’n Tissot Couturier.

Netjes, onopvallend, niet druk

B)-
Heerlijk…

Welk horloge zou meer over mij kunnen zeggen dan…

de Dumet Instrument 2?

Dit horloge BEN ik… al mijn kennis en kunde verpakt in een Titanium kast, met handgemaakte wijzers en wijzerplaat, een met veel geduld opgewerkt kaliber

de randen van de bruggen gepolijst en gefacetteerd, de opwindraderen sunburst geslepen…

Echt een eigen stijl Jan.

Ik vind die grove “sunburst” kast erg apart, en dat bedoel ik dan heel positief.

Volgens mij op die manier nog niet eerder gezien.
Daar is uhhhh? Gewoon markt voor !!!
'n Eigen signatuur.

Cheers,
Elf.

Thanks!.. 't is dat ik momenteel even moet “sparen” om een aantal Soprod A10/2 Kalibers te laten komen… dan wil ik een aantal horloges bouwen met dat uurwerk, en een Titanium Grade 5 kast… deze is nog Grade 2. taaier maar minder hard, en moeilijk te polijsten…
Glaasje met AR Coating erin… Waterdichtheid testen… 50 meter/5000HPa is mijn minimale doel… ik heb al eerder kasten gemaakt die waterdicht zijn… tot 30 meter/ 3000HPa getest… da’s een leuk begin… en ik verwacht dat als ze op 30 meter nog niet lekken dat ze dat op 50 meter ook nog niet doen…

Ik had ook een ander plaatje kunnen posten… :

de DumeT Instrument 1, wat zegt deze over mij?.. Ti Grade 5 Kast, Sunburst geslepen Sandwich dial, aluminium, met Titanium onderplaat en daardoor titanium Indices.
't zegt dat ik het momenteel eigenlijk alleen maar zo druk heb, dat ik hier niet meer aan toe kom. hij ligt al een maand of 3 zo in de stolp op mijn werkbank

De Tag Heuer Carrera, mede omdat ik gek ben op auto’s en autosport.
De rubberen band is voorzien van het bandenprofiel van de F1 auto uit de jaren

Na 30 jaar etalage turen heb ik dus de Carrera Monaco GP Limited Edition aangeschaft.
Het model heeft een grijze wijzerplaat i.p.v. zwart en is uitgebracht voor het 50 jarig bestaan van de Carrera horloges.