Oh en nog wat:
Verdiep je in wat jij een goede maat vind in het algemeen, en bij jezelf in het bijzonder.
Oh en nog wat:
Verdiep je in wat jij een goede maat vind in het algemeen, en bij jezelf in het bijzonder.
Dank jullie! Zat al op chrono te kijken maar wist niet welke merken waar voor je geld zijn in de range van 400 euro en welke merken echt liefhebbersmerken zijn, dus meer een apart en bijzonder merk. Er zijn zoveel merken hihi
Ook in 39 mm!
deze Junghans, wat een pracht!
Respectabel merk ook. Je ziet het hier op het forum niet superveel, maar wel echt een liefhebbersmerk met imposante historie en herkenbare, stijlvolle ontwerpen.
ik heb wat gevonden. Welke heeft jullie voorkeur?
EDOX WRC Classic
Hamilton Valiant Auto
Hamilton Jazzmaster Gent
Swiss Military Automatic
Tissot T-Classic Couturier
Tissot Le Locle
Junghans Automatic (zie boven)
Mido Automatic, wauw! voldoet niet qua kleur maar verder alles wel!
helaas kan ik de fotos niet uploaden, ze zijn te klein…
Welke precies?
Die hierboven…
Welke van alle heeft de hoogste kwaliteit en valt het mooist op? Omdat ik ze niet even kan passen.
Voor zover alle veel dank. Ik maak een keuze uit deze merken. De Tissot Le Locle heeft mijn voorkeur. Met de Junghans…
Als ik jou was zou ik beginnen met eens een juwelier binnenlopen en wat verschillende modellen in verschillende maten passen. Persoonlijk merk ik dat voor mij de diameter van het horloge het eerste is waar ik naar kijk. Naast dat een horloge er goed uit moet zien moet het ook nog een lekker zitten. Succes met je keuze en die is reuze kan ik je vertellen.
Absoluut eens. Zeer belangrijk. Als je een kleine pols hebt vallen er waarschijnlijk een hele berg af van 42mm.
Alpina Startimer Pilot?
Dit, zoals ik al aanstipte. Desnoods ook een paar horloges die je niet persé mooi vind, gewoon om gevoel voor de maat te krijgen (wel een foto maken of het model opschrijven). Wat is je polsomtrek?
Wij kennen ook niet alle modellen uit ons hoofd, en zeker de maten niet.
“{merk} automatic” is doorgaans geen model, maar een horloge van {merk} met een automaat er in. Kijk maar op google afbeeldingen bv op “mido automatic”, dan zie je honderden modellen.
Er zijn in deze prijsklasse geen “slechte” horloges (althans niet in je rijtje), ze komen allemaal met een generieke kalibers, van bv ETA of Sellita, doorgaans met een eigen rotor. Wel kunnen er verschillen in afwerkingsniveau zijn. Ik heb wel eens een Swiss Military in handen gehad waar ik niet zo van onder de indruk was.
Ik zie wel een paar foto’s met de datum flink naar het midden, die zijn dan stukken groter dan zo’n Junghans. Het verschil tussen 38mm en bv 42mm is slechts 4mm maar een heel verschil in oppervlakte en dus aanblik. Kijk ook naar de lug to lug afstand.
Junghans heeft als enige een acryl glaasje. Niet zo populair “in de straat”, maar vaak wel bij liefhebbers.
Oh, en laat je keuze niet bepalen door de kleur band die er af-fabriek op zit.
helemaal gelijk, ik ga wat passen in de buurt van arnhem. mijn polsomtrek is ongeveer 17 cm. Ik heb een keer 37mm om, maar die vond ik echt te klein.
hierbij als dank een prachtig filmpje over de meest bijzondere horloges op aarde :
Welke mido betreft deze? Mooi merk zeg!
Vrees dat deze net boven budget is