Welk horloge zou je kiezen als je het fysiek niet meer af kan doen?

Het is vrijdag dames en heren. Tijd voor weer een nieuw, compleet overbodig dilemma puur ter entertainment.

Ik hoorde mijn oom laatst op een verjaardag praten over zijn Seamaster. “Deze doe ik nooit meer af!”
Natuurlijk zette dat me aan het denken. Op het forum worden vaak thermen genoemd zoals GADA, Go Anywhere Do Anything. Wat nou als je een horloge nooit meer af kan doen? Met tatoeages kies je namelijk ook voor iets permanents wat er nooit meer afgaat.

Zo’n horloge moet tegen water kunnen, anders kun je nooit meer zwemmen. Hij moet tegen een stootje kunnen. Je moet je vrouw 's nachts niet knock out meppen… Zo veel factoren! Kies de factoren maar die voor jou van belang zijn.

Welk horloge zou jij kiezen, als je het vanaf nu nooit meer af mag doen? Welke zit er permanent om de pols?

Hou het topic wel interessant, ik weet dat de Sub zo goed is dattie saai is.

Edit: nieuwe spelregels, horloges behoeven geen service of nieuwe batterij. Hij doet het altijd.

7 likes

Probleem bij de frogwatch is dat er toch een keer een nieuw batterijtje in moet :grimacing:

1 like

Wacht even, ff een edit maken :joy:

1 like

Haha ik moest wel hard lachem om de keuze tussen sub en frogwatch :laughing:

1 like

Ook een mechanisch horloge zal een beurtje nodig hebben, behalve natuurlijk een Seiko 5.

1 like

Altijd een horloge om gaat gepaard met nooit meer met het vliegtuig op vakantie. No brainer. Of volgt nu weer een edit? :wink:

Deze volg ik niet helemaal.
Ik zit redelijk frequent in het vliegtuig maar heb nog nooit mijn horloge af hoeven doen op vliegvelden of andere gerelateerde locaties

1 like

Ik ook en moet dat geregeld wel. Grappig hoe dat werkt he :slight_smile:

1 like

Ik dacht dat jij voor je werk vaak met een bus op pad was🥹

2 likes

Die bus staat in Miami :smirk:

1 like

Casioak! Lekker licht want het is en blijft toch m’n ruk arm

1 like

Ik heb de luxe van dat ik meerdere horloges heb die daarvoor in aanmerking zouden komen, maar uiteindelijk kies ik dan voor:

6 likes

Interessant - een horloge ‘hoort’ links, tenzij je linkshandig bent; d.w.z. je horloge zit aan je niet-dominante kant. Dus ruk jij met je niet-dominante hand of heb jij je horloge om je dominante pols? (Ik vind beide prima hoor, ik zal de laatste zijn die me met één van deze gewoontes zal bemoeien :sweat_smile:)

3 likes

On topic: doe mij dan maar een F-91W om mijn rechterpols, dan kan ik links lekker blijven dragen wat ik nu toch al doe :sunglasses:

1 like

Asking the real questions here

:grimacing:

2 likes

Of double wristen :joy:

1 like

Ik ken deze term niet, is het horloge- of rukjargon? Ik heb namelijk maar van één van deze onderwerpen écht verstand :relieved:

1 like

Horloge term. Om beide polsen een horloge

Dat is double fisten

2 likes

Als ik uit mijn eigen verzameling moet kiezen de Casioak.

1 like

Deze, solar-tiranium-radio. Foto even van internet geplukt.

5 likes