Ik zou persoonlijk voor de Maurice gaan. Iets netter/tijdloos zonder chronograph.
Dit zijn ook mooie klokken.

Kunnen mij helaas geen van tweeen echt bekoren, mij iets te modern voor een dergelijk horloge. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de Oris gaan…
Mijn beste,
De techniek buiten beschouwing gelaten, en in de wetenschap dat voor mij een dag-datum weergave voldoende is kies ik voor de: Maurice Lacroix Pontos.
Een rustig, stijlvol en gedistingeerd horloge.
Orologio Signaturis Temporis.
De Oris, ik vind de maanfase wel leuk. Maar dan met een lichte wijzerplaat.
De oris. Doet wat organischer, soepeler aan. Bovendien is de bandbevestiging gekromd bij de oris, dat is niet het geval bij de la croix.
Ik dacht ook meteen aan Louis Erard daydate met zwarte plaat.
Of deze?

Lastige vraag. Ik zou het zo niet weten, maar intuïtief word ik naar de Oris getrokken.
De Maurice Lacroix Pontos day/date.
Die is rustiger en naar mijn smaak stijlvoller.
De Oris komt me wat te rommelig over.
Bovendien: dag en datum is me genoeg en de maan… ach, dat zie ik buiten wel.
Nou die meningen lopen aardig uiteen…
Ik heb ook nog gedacht aan de Certina Valgranges maar die heb ik in het echt gezien en valt me toch een klein beetje tegen… 
Ik vind de Oris wel leuk, kan het niet echt goed onderbouwen ;P.
Deze dan?

Ja die Louis Erard is inderdaad ook erg mooi, zou die in ongeveer dezelfde prijsklasse zitten?
Deze vind ik ook mooi ( mooi merk ook trouwens )
Welke winkel Louis Erard in zijn collectie? Die 1931 Chrono is inderdaad erg stoer.
En deze van Louis Erard???
G.J. Schreef:
Welke winkel Louis Erard in zijn collectie? Die
1931 Chrono is inderdaad erg stoer.
Er zijn geen Louis Erard dealers in NL.
Er waren er een stuk of 5 die zijn afgehaakt na wisseling van het agentschap.
Misschien hebben ze nog wat rest-collectie ?
De Belgische firma Gay Trading gaat het opnieuw in de NL markt zetten.
De subdials van de Oris staan te ver naar binnen rondom de wijzers, het lijkt erop dat het uurwerk te klein is voor de ‘te’ grote kast. Tevens kom je deze dag, datum, 24-uur en maanfase ook tegen bij alle plakmerken en ziet er daardoor een beetje goedkoop uit.
De ML vind ik veel mooier. Daarbij komt dat de wijzerplaat in real-life echt fenomenaal mooi is. Liever zou ik voor de ML Pontos kiezen met een kleine seconde op de 6, want die is helemaal prachtig (en 44mm).
Ja klopt die is inderdaad erg mooi, deze hadden ze in Duitsland niet liggen maar ik wil e.a. nog hier in de buurt van Amersfoort gaan bekijken.
Er zijn geen Louis Erard dealers in NL. (zie mijn eerdere post)