Hallo ik ben nieuw op het forum ik heet max en ben 16 jaar oud ik heb gespaard voor een mooi horloge mijn budget is 2500 maar ik zie door de bomen het bos niet meer mijn vraag is dus wat voor horloge van goede kwaliteit zouden jullie kopen?
Deze…
…maar da’s net zo’n onzinnig antwoord als elk ander… Hoewel het letterlijk het antwoord op je vraag is. Je zult echt specifieker moeten zijn, anders weten wij het ook niet! Duiker, chronograaf, dress-watch, tool-watch, nieuw, gebruikt, per se Zwitsers of evt. ook Duits, Japans, Frans voor mijn part…
De Datejust zou trouwens net in je budget passen. Wel zoeken naar de 1601 van jaren '60 en '70.
Welkom! Als ik jouw was zou ik eerst wat horloges in het lager segment tot zeg maar €1000 proberen. (Of misschien zelfs tot de €500). Kun je kijken wat je leuk vindt ( duiker, flieger, chronograaf etc). Hang hier een paar weken rond en je smaak zal zich verfijne. Have fun!!
Tudor black bay. Dijk van een horloge. Tijdloos. Robuust, maar toch chique. Voor alle gelegenheden. Een echte duiker. Nieuwste Tudor black bay heeft ook een in house movement. Foto is (helaas) van het internet.
Op mijn 16e zou ik sparen voor mijn auto en rijbewijs.
Maar ik had never nooit 2500 euro over om te spenderen op die leeftijd, dus waarschijnlijk zullen beiden geen probleem vormen financieel in de toekomst.
om topic: een mooie Oris aquis date. Zit halverwege je budget maar geeft je een hoop horloge voor je geld en een mooi vlot model wat past bij alle leeftijden.
Mijn budget was 25 gulden toen ik 16 was. En dan moest ik ook nog het opvolgende weekend thuis blijven.
Je hebt helemaal niets aan deze zinloze reactie.
Goedenavond Max,
Wat tof dat je geld gespaard hebt en het aan een klokje wil besteden. 4 jaar geleden zat ik ongeveer in hetzelfde pakket. Ik heb toen een Omega Speedmaster Professional gekocht. (Tegenwoordig wel krap aan te vinden binnen je budget.)
Mooie klokken met een mooi verhaal.
Als je van het iets minder sportief wil hebben, zou ik net als Peter al voorstelt voor een Rolex Datejust 1601 gaan. Deze zijn ook lastig te vinden binnen budget maar wel te vinden.
Tip van mij:
Doe veel research en kom achter je smaak!
Succes!
waar doel je op?
Een mooie vinden is een uitdaging voor dit geld. Ik zat toch wel even een tikkie boven de 3k. Omdat ik de goedkopere een beetje twijfelachtig vond. Maar goed, ik heb wel een ander typenummer.
Beste Max,
Ik zou ook even erbij zetten waar je voorkeur naar uitgaat kwa horloge…
wil je bv een dress watch of liever een diver?
Ik zou persoonlijk als ik jou was absoluut op mijn 16e nog geen horloge kopen van €2500…
misschien om te beginnen is zoeken naar een mooie 2e hands longines hydroconquest? Deze kun je al vinden voor ongeveer €600
Beste Max,
Bij het kopen van een horloge moet jezelf een paar dingen afwegen:
- Het budget: Dit heb je al staan, dus duidelijk (al zal je de afweging kunnen maken om eerst een horloge in een iets lagere prijsklasse te overwegen om te kijken hoe het bevalt.)
- Het type horloge: Duiker, Pilot, Field/Tool of Dresser en welke functies a.k.a. complicaties je graag ziet op een horloge. Binnen jouw budget zit vanalles wat (m.u.v. excentrieke complicaties als een minute-repeater wellicht
). Verder valt er ook nog te kiezen tussen een quartz, automatisch of mechanisch uurwerk.
- De gewenste afmeting: Toen ik 16 was hadden mijn polsen nog maar van bescheiden formaat en zijn nu uitgegroeid tot een forse damesmaat. Als je polsomtrek <17cm is, kan het zijn dat de grotere diameters niet mooi staan, wat je keuze ook beperkter (en makkelijker) maakt.
- Wil je een nieuwe of tweede-hands, in het laatste geval spelen ook leeftijd en wat er inbegrepen is bij het horloge een rol.
Als je dit op een rijtje hebt gezet kan je het allemaal invoeren bij chrono24 bijvoorbeeld. Op basis van jouw informatie zal ik naar Zwitserse merken als Oris, Longines of Tudor en zeker ook naar Duitse merken als Sinn, Stowa, Damasko, Junghans etc kijken.
Succes ermee!
Ben ik met je eens. Ik zou daar ook nog even goed over nadenken. Al moeten we niet voor de TS gaan bepalen wat hij wel en niet doet met zijn geld natuurlijk
Toen ik 16 was, had ik een Casio (geen G-Shock) van 4 tientjes en ging al mijn geld op aan stappen en m’n scooter
Gewoon veel gaan passen en bekijken. Niet te snel beslissen. Want 2,5k zijn sneller uitgegeven dan verdiend. Veel succes met de zoektocht.
tja, tijden veranderen…
Haha…toen ik 16 was had ik een krantenwijk die ik voor 06.00 uur iedere dag liep door weer en wind
Mijn eerste Seiko in die tijd- ik herinner me met blauwe plaat- voelde voor mij als een Rolex Day Date Daar had ik een paar weken voor gelopen met de Trouw! Apetrots…en blut
Maar je hebt gelijk…tijden veranderen…
Wat ik me afvraag is of het uberhaupt verstandig is om op deze leeftijd met een duur horloge rond te lopen. Als ik hoor en lees hoe vaak jeugd niet beroofd wordt van zijn of haar schoenen, telefoons, sieraden etc…
Ik doel op mijn eigen reactie. Die is toch totaal zinloos?
Als je tussen de regels gaat lezen zal je mijn reactie misschien begrijpen.
Een aantal van ons heeft het wel begrepen te zien aan de likes .
Een leuke Tag heuer Aquaracer kopen , wat je over houdt op de spaar rekening!
Beste mede leden ik dank u allen voor jullie hulp jullie hebben echt geholpen ik heb vandaag bij schaap en citroen een longines Lindbergh’s atlatic voyage opgehaal en ben er heel blij mee
Da’s geen muurbloempje! Draag 'm met zorg, en gebruik je gezond verstand m.b.t. waar en wanneer je 'm draagt. Maar dat snap je ook wel denk ik.