Welk Horlogebatterijenmerk is het beste?

Zoals iedereen weet zijn er vele verschillende merken horlogebatterijen voor quartz uurwerken. Iedereen kent wel een aantal bekende merken zoals seiko - AG - rayovac - maxell - panasonic enz. enz. Welke batterij vind jij nou de beste ?? ( Lees …levensduur ! ) of wellicht de slechtste batterij??

Ikzelf denkt en gaat voor Energizer als beste ! als tweede Maxell en als derde panasonic Maar wellicht gaan jullie voor een ander volgorde, laat eens horen !

Rest nog wel te vermelden dat je er zelf er eigenlijk weinig of geen invloed op welk merk batterij de juwelier gebruikt bij het vervangen, je geeft het horloge af bij de juwelier en een paar minuten later loopt hij weer keurig. De juwelier zegt eigenlijk nooit wat hij er precies ingestopt heeft, tenzij je er om zou vragen.

ik doe er altijd varta in en heb er eingelijk nooit problemen mee

pajero Schreef:

ik doe er altijd varta in en heb er eingelijk
nooit problemen mee

Schitterend opmerking!! :smiley:

Seiko als beste en Renata als slechtse.
Als je een horloge hebt waarvan de batterij gelekt heeft, is dat 9 van de 1 keer een Renata batterij…

cmejewellery Schreef:

Seiko als beste en Renata als slechtse.
Als je een horloge hebt waarvan de batterij gelekt
heeft, is dat 9 van de 1 keer een Renata
batterij…

Ik zweer bij Seiko batterijen en monteer nooooooit een Renata.

Uit ervaring kan ik melden dat cme… helemaal gelijk heeft .

Op ebay word veel energizer verkocht met garantie tegen lekken.

Wel, ik denk dat Freddy mij ook eens gezegd heeft dat Renata niet deugde.
Ben er niet 100% zeker van, maar ik dacht toch die naam onthouden te hebben.

Nu voor eenvoudige of niet al te dure quartzen ga ik dit zelf proberen te doen; voor mijn B1 ga ik natuurlijk naar een vakman. :wink:

Klop !!

Het klokje in mijn auto loopt er al jaren op, en zonder problemen !

Bas

Klopt !!

Het klokje in mijn auto loopt er al jaren op, en zonder problemen !

Bas

Ik gebruik zelf nu al een jaar of 4 Maxell, zowel knoopcel- als staafbatterijen.
Geen enkel probleem gehad.
Groet,
Miguel

Renata batterijen worden veel door zwitserse fabrikanten gebruikt, helaas is dit niet gebaseerd op kwaliteit maar meer het patriotisme. Volgens mij leverd seiko de beste batterijen MET anti-lek garantie. Ik heb ik mijn gehel leven nog nooit een lekkende batterij van Seiko gezien! Uiteraard zullen er andere merken ook voldoen, maar renata zeker niet. Energizer, varta en maxell zijn volgens mij ook kwalitatief goed.