Welk horlogemerk kwalitatief goed?

Dat baseer ik op persoonlijke ervaring inderdaad. Ding werkt nogsteeds daar hoor je me niet over, dat blijft hij voorlopig ook nog wel doen. Maar de afwerking, het uurwerkje, het feit dat je voor 5€ een identiek horloge vind. Een fossil en Daniel Wellington naast elkaar houden zegt voor mij genoeg. Dat iemand een Daniel Wellington koopt, helemaal prima. Zeg alleen dat ik dan voor 5€ iets op aliexpress zou bestellen, of zoals in mijn geval voor 2€ bij de kringloop.

Ik daag je uit voor 5,- een kwalitatief gelijk horloge te vinden met dezelfde kwaliteit leren band. Vooral dat laatste!

Ik zeg niet dat DW technisch of kwalitatief het geld waard is maar de kwaliteit is niet dramatisch.

Het is een modeproduct. Als ik mn dochter nu zou vragen zou ze denk ik een ouwe Omega of Certina of zo willen hebben. Ik zal eens op zoek gaan.

1 like

Lederen band heb ik geen ervaring mee, deze heeft een NATO. Over de kwaliteit van de lederen band kan ik dan ook niets zeggen. Ook onder de mode horloges zitten kwalitatief betere horloges dan Daniel Wellington naar mijn mening. Nogmaals als iemand er een wil kopen en er blij mee is, helemaal prima, alle respect daarvoor. Geef alleen aan wat mijn ervaring ermee is.

2 likes

Met sellita uurwerk en saffier glas. :+1:

1 like

Citizen of seiko doen… Maken nog steeds classics die vergelijkbaar zijn met wat jij mooi vindt.

Seiko SUP873 + 870 zilver/goud… kun je als koppel kopen voor €200,-

3 likes

Ik heb geen constructieve bijdrage, hierboven staan er zat. Ik vind het gewoon geweldig om te zien dat newbies, die advies vragen mbt een nieuw horloge, het soms met een handjevol reacties moeten doen. Maar als je zegt dat je van plan bent om een DW aan te schaffen wordt je bedolven onder meer dan 100 adviezen.

Ik hoop dat de topic starter wel zijn uiteindelijke keus bekend gaat maken. Ben benieuwd.

1 like

Oke. Als je Daniel Wellington mooi vind, kan dat. Er zijn genoeg mensen die wat simpeler designs mooi vinden. :slight_smile:

Daar zul je met Daniël Wellington juist wat minder ver komen. DW’s zijn horloges die voor een euro of 4 gemaakt worden in China, om vervolgens bedrukt te worden met de logo’s. Merken als MVMT en Vincero zijn daar nagenoeg hetzelfde in.
De kwaliteit is dus eigenlijk matig, zeker voor wat je betaald.

Aanraders zijn er hierboven genoeg genoemd en wat ik zou aanraden is de aanschaf van een leuke Seiko 5 met witte plaat. Dan kun je nog altijd op AliExpress een leuke, merkloze DW kopen voor een tientje!
Dit is overigens niet lullig bedoeld, maar over een jaar of 30 kijk je dan terug naar een prachtige Seiko automaat, een leuk eerste horloge en niet naar een foto op je telefoon van een Daniel Wellington die het na 3 jaar begaf :wink:

1 like

Wordt ook zeer gewaardeerd!!

1 like

Als je over 30 jaar nog iets moois in handen wilt hebben, dan moet je simpelweg voor de Tissot Le Locle gaan die hier ergens wordt aangeboden. Met alle respect, maar een Seiko van 100 piek is uitstekend functioneel, maar toch niet iets waar je verder warm van wordt. Ik heb heel vroeger een Seiko gehad, die ben ik kwijt. Niet voor niets. Mijn oude Pontiac daarentegen, zwerft nog rond in de familie. Just my two cents.

Edit: ik zie dat hij al verkocht is.

Is dit nou een troll actie of ben je serieus??

@koekoek @SybrenAnne @Fate_Amenable_To_Change

1 like

Ik zou zoals hier al eerder is aangeraden naar Tissot kijken. Het is Zwitsers (wat een leuk land is qua afkomst horloge) en ze bieden voldoende keuze tussen quartz (goedkopere modellen) en automaat (iets duurdere modellen). Meeste, zo niet alle, modellen hebben saffier glas (krasbestendig) en de afwerking is prima.

Ik ben ook ooit met Tissot begonnen en heb er altijd erg van genoten. Nog steeds trouwens.

2 likes

Casio.

Bijv. de GW5610

Solar power, tijd met radio control, altijd gelijk met de atoomklok, 200 meter waterdicht,
Automatische verlichting, countdown timer, diverse alarms, stopwatch
en officialy certified for space travel.

Te koop nog onder de 100 pietermannen.
Hier kunnen de mechanische bakjes van rond de 200 E
echt niet tegen op, bij langen na niet.

2 likes

Ik bedoel na 30 jaar. Dat vind ik. Kijk ik nu naar 30 jaar geleden, dan word ik niet echt warm van 95% van de budgethorloges van destijds, ook niet (wellicht juist niet) van de massamerken.
Maar iemand meteen troll noemen, omdat je favoriete merk niet aanbeden wordt, lijkt me wat overtrokken.

Dat zegt met name iets over jou. Zelf had ik de oude Seiko waar m’n vader mee begraven is graag nog gehad, en heb ik veel plezier van m’n 50 jaar oude Lord Matic.

Een Tissot LeLocle van 400 piek nieuw is net zo verheffend als een Presage cocktail time, maar TS vraagt niet om verheffend, die vroeg om een ok horloge voor onder 200 ballen nieuw. Kortom, een Seiko of Citizen.

1 like

Nogal laagdunkend.

Zeer begrijpelijk. Dat zou ik zelf ook hebben, ongeacht het merk. Dat staat hier dus helemaal los van.

Daarom heb ik eerder al suggesties gegeven, lees het topic maar eens door… Mijn laatste bijdrage was een antwoord op andere bijdrage in deze topic. Mag dat niet?

Of een van de andere leuke alternatieven die door behulpzame members zijn aangedragen en onderbouwd. Kortom, veel leuke alternatieven te overwegen :+1:

Laatdunkend. Klopt, je sprak nogal laatdunkend over dat horloge van 100 Euro. Blijkbaar niet omwille van het ontwerp, de eigenschappen van het horloge of een idee van kwaliteit, maar puur op basis van merk en prijs. En ja, ik vond dat dat iets over je zegt.

Jij geeft aan dat de oude Pontiac die je nog rond hebt zwerven een beter erfstuk is, terwijl ik juist zeg dat erfstukken puur emotioneel zijn. Pontiac ook een plakmerk uit de jaren 60. Niet dat ik zelf iets tegen plakmerken heb, maar ze kochten onderdelen en uurwerken en assembleerden die met een Pontiac logo er op. Dat deden ze in verschillende stijlen en prijsklassen. Meer dan dat is het ook niet echt.

Natuurlijk mag dat. Alleen argumenteer ik tegen de notie dat de Tissot LeLocle inherent waardiger of minder waardig is dan een Orient, Timex, Seiko of zelfs Swatch.

Mijn vrouw heeft een Mühle Glashütte van 1500 ballen liggen, en drie Seiko horloges van tussen de 97 en 190 Euro. Alledrie quartz, alledrie simpel, maar zij is helemaal gek met haar drie Seikootjes. Draagt ze dag en nacht terwijl de Mühle ligt te verstoffen. Ze vindt ze prachtig, da’s één ding, maar ook comfortabel en zorgeloos.

Zoals iemand bovenaan al opmerkte: Hij betwijfelde of TS een automaat wil.

Absoluut.

1 like

De vriendin van mijn broertje heeft dus exact zo’n DW en na een paar plagerige opmerkingen van mij is ze aan het zoeken naar een waardige vervanger. Maar dat blijkt helemaal nog niet zo makkelijk… Het is mij ook nog niet gelukt iets te vinden dat er veel op lijkt, kwalitatief een goed horloge is en een beetje betaalbaar voor een student :man_shrugging:t3:

2 likes

Bambino, evt in 36mm te krijgen na even zoeken. Anders heeft Orient ook nog:
https://www.jomashop.com/orient-contemporary-watch-ra-ac0e07s10b.html

Ook leuk voor jou, @anoniem17

Goeie tip van @marathonna, bij Zalando Lounge zijn wat leuke Timex modellen met flinke korting te koop. Beter dan DW in mijn ogen.

2 likes