Hallo, ik ben op zoek naar een eerste horloge. Het maximale budget is 200 euro. Ik heb echt alles afgezocht, bekeken, vergeleken enz… Toch ben ik er, nog steeds niet, uit. Mijn vraag is welk horlogemerk kwalitatief goede horloges maakt voor deze bescheiden prijs? Citizen, Seiko, Fossil, Skagen, Pulsar, Prisma, Cluse of?
Ja daar zat ik eerst zelf ook aan te denken. De reden dat ik twijfel is dat ik nog niet echt iets heb gezien, met leren band, wat mij aanspreekt, vandaar.
Dit zijn toch wel een van de beste merken als het gaat om prijs en kwaliteit. De rest van de merken zijn zogeheten modemerken. Ik denk dat een Oriënt Bambino perfect zal zijn voor jou.
Deze bijvoorbeeld:
Automatisch uurwerk
Merk die bekend staat om zijn uitstekende kwaliteit
Pulsar en prisma zijn toch niet echt modemerken? Ze halen het niet bij citizen en seiko maar volgens mij hebben die 2 merken ook wel prima kwaliteit, vergeleken met dw dan
Ik zou het meer per horloge bekijken dan per merk in z’n geheel. Seiko heeft bijvoorbeeld ook veel aanbod waar ik zelfs als Seiko fan niet wild van zou worden. En wat wensen aangeven zodat je gerichtere tips kan krijgen.
Het is een dress horloge met generiek ontwerp, maar ook weer geen directe rip-off. Het heeft een beetje iets bauhaus-achtigs, wat ik wel kan waarderen. Ik heb liever een smaakvol modemerk (zoals de DW die je toont) dan een verschrikkelijk origineel zoals een Richard Mille of Hublot.
Er zal een prima quartz dingetje in zitten, en het zal niet zo waterdicht zijn.
Voor 200 Euro is heel erg veel Seiko 5, Orient en Casio-geweld te kopen. En veel Citizen geweld, zeker als je quartz acceptabel vindt.
Voor 150 ballen ploft deze Seiko 5 automaat op je mat:
Zo zijn er legio te vinden voor minder geld, en dat zijn goeie automaten.
Maar bauhaus stijl voor dat geld? Los van de Orient Bambino is een DW geen slechte keuze.
Je had het over Fossil en Skagen toch? @Fate_Amenable_To_Change heeft een skagen, wat zit er binnen in? Dat zijn gewoon Miyota of Seiko industries uurwerken. Daarnaast heeft Fossil tegenwoordig volgens mij zelfs zn eigen automaat.