Had het over modemerken en dat daar over het algemeen goedkope uurwerken in zitten. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Je bent me voor. Mooi op staal maar zeker ook op leer. Ik ben de referentie vergeten. Mijn vrouw heeft hem bij Monsterwatches voor 120,- incl saffier gekocht.
Edit: SNKL41 is het
Snkl43 had ik voor 75euro van creationwatches
Hierbij wat specifieke tips:
Max. 200 euro
Leren band
Witte achtergrond, mag eventueel ook DONKERblauw zijn.
Indien het een witte achtergrond heeft, is een gouden kast erg mooi vind ik.
Ook de kwaliteit is erg belangrijk, veel mensen in dit forum raadden mij Seiko en citizen aan.
Een kast met diameter Max. 42 mm, het hoeft geen ontzettend groot horloge te zijn (Diesel)
Belangrijk nog, Quartz of automaat?
De sites die genoemd worden, sla ik toch liever over. Ik koop een horloge of bij een dealer, of via de officiële site van het merk, voor mijn gevoel toch veiliger.
Seiko en Citizen zijn al veelvuldig genoemd. Timex maakt ook wel leuke horloges met een eigen smoel!
Moet je kijken man, hoe mooi. Echt een koopje!
Ik weet eerlijk gezegd niet echt het verschil tussen dit.
Wel heb ik ook naar solar gekeken, vooral bij citizen, maar ik ben hier ook nog niet helemaal uit
Ja, vooral met het bandje uit fatc zijn filmpje.
Dief van je eigen portemonee In deze prijsklasse scheelt het echt een hele boel. In NL ben je als consument bij online aankopen volgens mij ook gewoon beschermd.
In een quartz horloge zit een batterij, bij deze horloges tikt de seconden wijzer 1 maal per seconden.
In een automaat zit een gewichtje dat een veertje oplaad waardoor het uurwerk loopt. Deze seconden wijzer tikt meerdere malen per seconden. En is natuurlijk veel vetter, het geeft het horloge een “ziel”
De Orient Bambino zou inderdaad mijn eerste keuze zijn, gezien de stijl die je zoekt. Uitmuntende uurwerken.
Daniel Wellington kopen is wat mij betreft prima, zolang je je maar realiseert dat het in essentie AliExpress horloges zijn die zonder het DW logo een waarde van slechts 10 euro hebben. Enkele Youtubers hebben dat al eens uitgebreid aan de kaak gesteld. Pure (slimme) marketing door veel te werken met influencers.
Geen naam op de wijzerplaat, een fantasienaam, of Daniel Wellington - allemaal hetzelfde spul.
Psssst, kopietje kopen?
Hahaha. Ja dan betaal ik maar wat meer!!
2x zoveel
Simpel gezegd (is gevaarlijk hier), Quartz is batterijtje er in en het loopt jaren zonder omkijken. Af en toe een keer de datum goed zetten en 1x per jaar de zomer- en wintertijd.
Automaat is mechanisch. Ja kan ook een handopwinder hebben. Mechanisch is leuk maar die lopen niet zo nauwkeurig en een automaat moet je elke keer weer goed zetten als je die niet elke dag draagt. Een handopwinder moet je elke ochtend even opwinden.
Kort door de bocht.
Kopt het dan als ik zeg dat een automaat vaak duurder is? Ik denk dat een automaat iets moois heeft, maar ik ga toch voor een solar of quartz
Correct! Je hebt er ook meer werk mee, en het is duurder in onderhoud. Eigenlijk heeft het meer nadelen dan voordelen. Toch is het leuker.
Niet altijd. Een Seiko 5 heb je volgens mij nog steeds voor onder 100 euro. Dat is een automaat. Een DW kost meer. Je betaalt voor het ‘mode aspect’.