Vergeet de Orient 3 star niet. Mooi starters lijn met uitstekende kwaliteit/prijs verhouding.
Kortom, Seiko, Citizen en Oriënt zijn kwalitatief goede horlogemerken? Seiko en Citizen heb ik al vaak bekeken, maar Oriënt nog niet!
Iemand die nog mij kan vertellen of een citizen/Seiko solar horloge goed is? Zal dit langer meegaan dan een Quartz horloge?
Tevens nog welkom bij de club.
Ja bedankt, fijn forum dit!
Het is van Seiko en Citizen allemaal wel goed batterij of solar maakt daarbij geen verschil. Ik vind solar persoonlijk prettiger en Citizen heeft daar heel veel keus van.
Die zijn ook heel goed. Citizen heeft inmiddels een mooie reputatie opgebouwd met zijn Ecodrive techniek.
Overigens zijn solar-horloges, quartz horloges. Maar dan met een oplaadbare batterij. Het enige waar je bij normaal gebruik na vele jaren tegenaan kunt lopen, is dat de oplaadbare batterij misschien ooit vervangen moet worden. Maar die kans lijkt me klein.
Heb ik laatst bij die van mij na 14 jaar gedaan en nog niet eens omdat het nodig was.
Hier meestal het eerste merk waar ik naar kijk… en inmiddels heb ik er een aantal van. Voor elk wat wils. Ze hebben overigens ook quartz horloges, maar mij interesseren die niet zo.
De Eco-drive van Citizen waarvan de dial een zonnecel is alleen dag licht nodig heeft.
Als het voorlopig bij een eerste horloge blijft en je dat -dus- dagelijks draagt, dan zou ik voor een automaat gaan. Maar da’s dus iets persoonlijks…
Oke, bedankt iedereen, ik ga mij verder oriënteren! Fijne avond nog!
Dit vind ik voor onder de 200eu ook een fraaie. Ligt qua stijl wel dicht tegen aan naar wat je zocht.
Mooi kast. Ben alleen niet fan van zon dun stalen band
Ik persoonlijk ook niet . Die kan er natuurlijk makkelijk af. Voor veel budgetvriendelijke horloges is het aan te raden om de band te vervangen.
Vergeet niet de Russische tanks automatisch Vostok en Komandirsky. Worden hier in de blauwe gedeelte vaak aangeboden onder de 100 €.
Hahaha zo makkelijk ben je niet van ons af!
Hahah shiiit
Waar zou ik trouwens een eventueel Oriënt horloge kunnen kopen?