Welk horlogemerk sponsort jouw favorieten (voetbal)club / sport?

Omdat ik heel goed begrijp dat echt niet elke man van voetbal houd, ben ik benieuwd welk horlogemerk bij jullie op o.a. de reclameborden staat bij je favoriete club / sport.
Bij mijn favoriete voetbalclub Ajax is het helaas Hublot.
Hublot is al sinds 2011 Official Sponsor alsmede Official Timekeeper en het contract loopt nog tot 2023 dus…


Met het bovenstaande model eerde Hublot Ajax met hun ‘superseizoen’ van 2019 waarin Ajax de halve finale van de Champions League haalde, de beker en de 34e landstitel pakte.
Van dit model zijn er maar 14 gemaakt, dit is uiteraard een verwijzing naar Johan Cruijf.

Daar waar ik de bovenstaande Classic Fusion Chronograph Ajax Amsterdam Special Edition nog redelijk te behappen vind (Alleen veel te groot met zijn 45mm) vind ik de onderstaande persoonlijk iets te.

Nou ben ik heel benieuwd welk horlogemerk nog meer zijn naam koppelt aan een (voetbal)club of sport.

2 likes

In mijn ogen de beste combinatie, Hublot en Ajax.

13 likes

@FransT, is dit niet iets voor jou? :stuck_out_tongue:

1 like

Had Ajax voor Hublot ook niet met Ebel een horloge uitgebracht?

Heerlijk die afgunst :ok_hand: :joy:

1 like

Hoezo, 2 partijen die een bepaalde uitstraling hebben versterken elkaar alleen maar!

2 likes

Snap je opmerking maar als we eerlijk zijn naar elkaar dan weten we beide dat Ajax vaak oogstrellend voetbal laat zien en dat geld helaas niet voor de horloges van Hublot hahaha

3 likes

ajb zeg :unamused:
Sowieso is bijna alle merchandising bij clubs lelijk.

F1, een hele rits.

Klopt, die lelijke dingen in de fanshop. Vroeger had je ook nog Swatch.

2 likes

De schietsport wordt niet echt gesponsord vanuit de horlogerie, maar zag vanaf de piste dat Fortis de Zwitserse bergreddingshelikopters sponsort :v:t3::skier:

Dat Dafne Schippers gesponsord wordt door Hublot is mij een doorn in het oog. Seiko bij de atletiek is natuurlijk gewoon traditie.

De duur van een cricketwedstrijd wordt niet in tijd gemeten helaas.

2 likes

Ja, de Ebel 1911 Tekton maar die was meer op Ajax geinspireerd (Slim bedacht 9door Ebel om dat te zeggen) want er stond geen Ajax op.
Dat horloge gaf de tijd aan van een voetbalhelft (45min.) en de eventuele extra tijd.
Was meer een ‘voetbalhorloge’ (de rotor was in de vorm van een rotor)

1 like

Geen klok wel een juwelier en niet dat je korting krijgt met je seizoenskaart… :frowning:

2 likes

Beetje jammer weer!

1 like

Das een simpele, geen slechte keuze van FedEx…

1 like

En S&C hangt in meerdere stadions.

Omega doet wel heel veel met sport.

2 likes

Richard Mille heeft/had een eigen polo team.

3 likes

:grinning:
En daarna toch maar beslist om tennissers en wielrenners te sponsoren :wink:

Longines voor de paardensport. En volgens mij heeft Rolex nog steeds hindernissen op grote springwedstrijden.

1 like